کد خبر: ۳۶۸۳۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

نامه بانک‌ها به رئیس مجلس درباره طرح عملیات بانکی بدون ربا

بانکداران کشور در نامه ای خطاب به علی لاریجانی طرح مجلس با عنوان عملیات بانکی بدون ربا را دارای پیامدهای جبران ناپذیری دانسته اند و خواستار جلوگیری از تصویب عجولانه آن شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
در نامه ای که به امضای عبدالناصر همتی رئیس وقت شورای هماهنگی بانک های دولتی و کوروش پرویزیان رئیس شورای عالی کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی رسیده خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است:" همانطور که مستحضرید کلیات «طرح یک فوریتی عملیات بانکی بدون ربا» در جلسه علنی مجلس محترم شورای اسلامی تصویب و با استفاده از اختیارات اصل 85 قانون اساسی جهت تصویب نهایی به کمیسیون محترم اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارجاع شده است".

به گزارش آفتاب به نقل از خبرآنلاین، در ادامه این نامه آمده است: "طرح مذکور در جلسه مدیران عامل بانک های کشور مطرح گردید و جمع‌بندی نظرات حاکی از آن است که این طرح واجد اشکالات اساسی بوده و تصویب عجولانه آن برای اقتصاد کشور و سیستم بانکی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد".

بانکداران کشور در این نامه تأکید کرده‌اند: "خواهشمند است با توجه به بررسی اجمالی پیوست این نامه، مراتب مورد بررسی قرار گرفته و از تصویب عجولانه طرح مذکور در کمیسیون اقتصادی جلو گیری و تصویب قانون بانک مرکزی و قانون بانکداری کشور، براساس لوایح آماده شده توسط بانک مرکزی، مورد پیگیری قرار گیرد".

گفتنی است پیش از این نیز ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به علی لاریجانی نسبت به این طرح نقدهای جدی مطرح کرده بود.
نامه بانک‌ها به رئیس مجلس درباره طرح عملیات بانکی بدون ربا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
من به عنوان هییت علمی وکمک به طرح ، پنجاه میلیون با گرو سند خانه دادن پنج ساله نود میلیون پس دهم، هرموقع دانشگاه حکم داده درجبهه ها زمان حساس هم بودم ، نصف خدمتم شب ها کشیک دادم ، و......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین