کد خبر: ۳۶۸۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

هشدار پلیس ترکیه درباره احتمال حمله داعش در 19 مه

پلیس ترکیه در بیانیه‌ای به ادارات امنیتی 81 استان این کشور هشدار داد که احتمال وقوع حملات تروریستی از سوی داعش در مراسم روز جوان و ورزش در 19 مه(پنج شنبه 30 اردیبهشت) وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل نوشته روزنامه حریت، پلیس اسناد محرمانه‌ای را به ادارات امنیتی استان‌های کشور در راستای اعمال تدابیر امنیتی بیشتر برای مقابله با هرگونه عملیات تروریستی داعش در 19مه ارسال کرده است.

در این اسناد به این مساله اشاره شده است که داعش به شبه نظامیان خود مجوز کشتن سربازان و نیروهای پلیس را صادر کرده است.

در این بیانیه هشدار آمیز بر اتخاذ تدابیر شدید امنیتی به خصوص در مکان‌های عمومی و همچنین ایستگاه‌های بازرسی تاکید شده است.

همچنین روزنامه "هابرترک" در گزارشی به نقل از سازمان اطلاعات ترکیه اعلام کرد: احتمال حمله تروریستی در آنکارا در حین برگزاری مراسم بزرگداشت روزجوان و ورزش در 19 ماه مه وجود دارد.

سازمان اطلاعات ملی ترکیه به مقامات این کشور هشدار داده است که 10 شبه نظامی داعش از طریق استان "غازی آنتپ" در جنوب شرقی کشور، وارد ترکیه شده‌اند که درنظر دارند 10 حمله تروریستی در مناطق شهری به خصوص در آنکارا انجام دهند.

همچنین این افراد در نظر دارند در "آنیت کابیر" آرامگاه مصطفی کمال آتاتورک، یا در محوطه نظامی منطقه "جبجی" در آنکارا و یا سفارت آمریکا در این کشور حملاتی را انجام دهند.

با این حال رئیس ستاد ارتش ترکیه اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بسته بودن، "آنیت کابیر" در روز جوان و ورزش به دلیل تهدید حمله تروریستی در این مکان را رد کرد.

همچنین پس از کشف و توقیف 722 کیلوگرم مواد منفجره در شهرسان "سیرت"، حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) به احتمال انجام حملات در گردهمایی های روز 19 مه متهم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین