کد خبر: ۳۶۸۴۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

ترقی: برای اصولگرایان لاریجانی خیرالموجودین است/ حمایت 180 نماینده از ریاست لاریجانی

رقابت عارف و لاریجانی می‌تواند فضای مجلس دهم را دو قطبی کند.
آفتاب‌‌نیوز : حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب اصولگرای مؤتلفه اسلامی در مورد شانس عارف و لاریجانی برای رسیدن به ریاست مجلس دهم گفت: به لحاظ تجربه مدیریت مجلس و هم از لحاظ تسلط بر آیین نامه داخلی و هم از لحاظ تعامل با سلایق گوناگون امتیازات و ویژگی‌های لاریجانی بیشتر از امتیازات عارف است.

به گزارش عصرایران، نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 180 نماینده از ریاست لاریجانی بر مجلس دهم حمایت کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا ادامه داد: اکثر نمایندگان مجلس با توجه به ویژگی‌های برجسته لاریجانی نسبت به عارف، او را برای ریاست مجلس انتخاب خواهند کرد البته نباید فراموش کرد حق انتخاب رییس با نمایندگان است و آنها هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی رئیس شود و چه کسی نه.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: هیچکدام از دو جریان سیاسی کشور نتوانستند اکثریت نسبی مجلس را به دست آورند. با توجه به این شرایط هر دو جناح سعی می‌کنند که با مستقل‌های مجلس دهم برای انتخاب رئیس ائتلاف کنند.

وی گفت: با توجه به تعداد نمایندگان اصول‌گرا و مستقلین نزدیک به جریان اصول‌گرا برای آنها لاریجانی خیرالموجودین است.

ترقی در مورد نظر دولت درباره ریاست مجلس دهم گفت: قبل از انتخابات نظر دولت بر روی ریاست لاریجانی مثبت بود ولی بعد از انتخابات این نظر را پنهان کرد ولی باید گفت عملکرد لاریجانی در دو سال گذشته به نفع دولت بوده است و من فکر نمی‌کنم دولت با ریاست لاریجانی مخالفتی داشته باشد.

این فعال سیاسی اصول‌گرا ادامه داد: رقابت عارف و لاریجانی می‌تواند فضای مجلس دهم را دو قطبی کند. اگر لاریجانی رئیس فراکسیون اصول‌گریان شود و عارف رهبر اصلاح طلبان مجلس قطعا آنها بر سر مسائل مختلف در مجلس با هم رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مجلس دهم دیگر وارد ماجرای برجام نخواهد شد گفت: مهم‌ترین هدف این مجلس تکمیل برنامه ششم است و بعد از آن به طور طبیعی وارد موضع انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند و کشور فضای انتخاباتی به خود می‌گیرد.

ترقی تصریح کرد: اگر برنامه ششم در مجلس نهم با توجه به پختگی نمایندگان به اتمام می‌رسید بهتر بود ولی چون فرصت کم بود و شاید کیفیت به پایین ترین حد خود می‌رسید، وظیفه بررسی به مجلس دهم محول شد اما فکر می‌کنم به دلیل اختلاف‌هایی که در مجلس آینده وجود دارد این برنامه به راحتی تصویب نشود و حداقل برنامه پنجم برای یکسال دیگر تمدید خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
1
0
تا ديروز از ديد اصولگرايان لاريجاني دشمن بود الان دوست شده
حسین
|
United States of America
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
سلام.چه دنیای فریبنده ای است یک روز با لنگ کفش به استقبال اقای لاریجانی میروند ویک روز اوراخیرالموجودین مینامند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین