کد خبر: ۳۶۸۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

پخش تلویزیونی اعترافات یک مفسد اقتصادی در چین پیش از محاکمه!

مقامات چین در جدیدترین تلاشهایشان برای مبارزه با مفسدین اقتصادی در این کشور اعترافات رئیس یک شرکت مدیریت سرمایه را که به عنوان مغز متفکر یک کلاهبرداری بزرگ 800 میلیون دلاری دستگیر شده است، در تلویزیون پخش کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری فرانسه، "شو کین" که از وی به عنوان مدیر شرکت مدیریت دارایی ژونگجین و شرکت‌های تابعه آن توصیف شده، یکی از 35 مدیر و کارمند ارشدی است که اخیرا در چین رسما در ارتباط با یک کلاهبرداری بزرگ دستگیر شدند. این شرکت بر اساس گزارش تلویزیون دولتی چین به بیش از نیمی از 25 هزار سرمایه‌گذار خود مبلغ 5.2 میلیارد یوان معادل 800 میلیون دلار بدهکار است.
 
وی که 35 سال سن دارد در تلویزیون اعتراف کرد که شرکتش با پول سرمایه‌گذاران جدید بدهی خود به سرمایه‌گذاران قبلی را پرداخت کرده است. وی همچنین در اعترافاتش گفت که حدود 500 میلیون یوان از پول سرمایه‌گذاران را برای خرید خانه‌های لوکس و خودروهای گران قیمت برای خود و همسرش هزینه کرده است.
 
به گزارش ایسنا، این جدیدترین اقدام مقامات چین در پخش اعترافات یک متهم به فساد اقتصادی در تلویزیون پیش از محاکمه وی در دادگاه است. گروه‌های حقوق بشری این اقدام دولت چین را محکوم کرده و گفته‌اند که احتمال دارد این اعترافات تحت شرایط سخت گرفته شده باشد و برخی وکلای ارشد چینی نیز نسبت به این کار اظهار نگرانی کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین