کد خبر: ۳۶۸۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

ترامپ: تصمیم بلر برای ورود به جنگ عراق یک فاجعه بود

کاندیدای ریاست جمهوری پیشرو جمهوری خواهان آمریکا تصمیم تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس برای شرکت در حمله به عراق را یک "فاجعه" توصیف کرده و گفت، بلر باید از بابت انتشار گزارش کمیته تحقیقات چیلکات درباره جنگ عراق بیم داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری پیشرو حزب جمهوری خواه آمریکا در مصاحبه با برنامه "صبح بخیر بریتانیا" تلویزیون انگلیس ضمن آن که تصمیم تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس برای حمله به عراق را فاجعه توصیف کرد گفت، نخست وزیران انگلیس اگر در مقابل روسای جمهور آمریکا بایستند احترام بیشتری پیدا می کنند.

ترامپ با اشاره به روابط خوب بلر با جورج دبلیو. بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: رهبران انگلیس به جای آن که به دنبال کار کردن برای مردم خود باشند بیش از حد زمان را صرف خوشحال نگه داشتن رهبران واشنگتن می کنند.

ترامپ همچنین هشدار داد، بلر باید نسبت به انتشار گزارش کمیته تحقیقات چیلکات در انگلیس که ماه آینده میلادی قرار است منتشر شود نگران باشد زیرا او با حمله به عراق "کار وحشتناکی" انجام داد.

ترامپ در پاسخ به اینکه آیا بلر باید از بابت ارتکاب جنایت جنگی محاکمه شود گفت: من حمله به عراق را به عنوان یک جنایت جنگی نمی بینم اما نام بلر در تاریخ به عنوان کسی که کار وحشتناکی انجام داده ثبت خواهد شد.

وی افزود: این تصمیم یک تصمیم واقعا بد بود و شاید بدترین تصمیم او بود. شما انگلیسی ها نیز یک پای جنگ عراق بودید و نمی دانم چطور اجازه پیدا کردید که وارد این جنگ شوید. در هر صورت شما هم مثل ما وارد این جنگ شدید و حالا آثارش را می بینید.

به گزارش ایسنا،‌ ترامپ در این مصاحبه همچنین تکذیب کرد که سالها قبل زمانی که پرنسس دایانا، عروس ملکه انگلیس از شاهزاده چارلز، پسر این ملکه جدا شد، به دنبال ازدواج با او بوده و او را "همسر نهایی ارزشمند" خود می دانسته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین