کد خبر: ۳۶۸۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

ایران و الجزایر 19 تفاهمنامه همکاری امضا کردند/ورود صنعت خودرو ایران به الجزایر

19 یادداشت تفاهم در دومین نشست کمیته مشترک ارزیابی همکاری های صنعتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک مردمی الجزایر امضا شد که 15 مورد از آنها در زمینه خودروسازی و قطعات خودرویی بود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این تفاهمنامه ها با حضور وزیران صنایع ایران و الجزایر در مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران به امضا رسید.

نخستین تفاهمنامه بین کمیته صنعت دو کشور بود که محمدرضا نعمت زاده و عبدالسلام بوشواره آن را امضا کردند.

این یادداشت تفاهم، بر همکاری میان موسسه های زیرمجموعه دو وزارتخانه و سازمان های سرمایه گذاری دو کشور تاکید می کند.

دومین یادداشت تفاهم میان شرکت های سهامی نمایشگاه های ایران و الجزایر امضا شد که به موجب آن همکاری های نمایشگاهی دو کشور توسعه پیدا می کند.

سومین تفاهمنامه در بخش زمین شناسی میان سازمان زمین شناسی دو کشور با هدف تبادل اطلاعات، همکاری در زمینه مطالعات زمین شناسی، اکتشاف و فرآوری معادن، استخراج و فرآوری فسفات و برگزاری دوره های آموزشی علوم زمین امضا شد.

جهارمین یادداشت تفاهم در زمینه استاندارد بود که میان سازمان های ملی استاندارد ایران و الجزایر صورت گرفت.

این یادداشت تفاهم در زمینه استانداردسازی ، آموزش ارزیابی انطباق و صدور گواهینامه محصولات بر اساس قوانین جاری دو کشور بود.

به گزارش ایرنا، حجم مناسبات اقتصادی ایران و الجزایر در سه ماه نخست پارسال 769 هزار دلار بود که کل این رقم شامل صادرات ایران به الجزایر می شود.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سهم ایران از بازار الجزایر فقط پنج میلیون و 90 هزار دلار معادل حدود 9 هزارم درصد از کل واردات این کشور است.

وی یادآوری کرد: با توجه به ظرفیت های موجود ایران، این مقدار قابلیت افزایش 1.5 درصدی معادل 830 میلیون دلار را دارد و با توجه به توافق های انجام شده، تا سطح حداقل یک میلیارد دلار قابل افزایش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین