کد خبر: ۳۶۸۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
در کنفرانس مشترک کری، لاوروف و دیمستورا؛

وزیر خارجه روسیه : باید اولویت اول ما مقابله با تروریسم باشد

وزیر خارجه روسیه با ابراز نگرانی از افزایش فعالیت های تروریستی در منطقه، گفت : باید اولویت اول ما مقابله با تروریسم باشد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سرگئی لاوروف د پایان نشست گروه تماس بین المللی سوریه در کنفرانس مشترک با همتای آمریکایی خود و نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه گفت:ما نگران افزایش فعالیتهای تروریستی در منطقه هستیم و تروریست‌های جبهه النصره با مخالفان تندرو در حال ائتلاف هستند.

وی تاکید کرد: باید اولویت اول ما مقابله با تروریسم باشد و نه درخواست برای کناره‌گیری بشار اسد از ریاست جمهوری و قدرت در سوریه؛ ما از بشر اسد حمایت نمی کنیم بلکه ما با تروریست در منطقه مبارزه می کنیم.
وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد: اولویت های روسیه در سوریه مبارزه علیه تروریسم،تحویل کمک های بشردوستانه و بررسی روند سیاسی و جدایی خصومت است.

**کری: عملی کردن طرح صلح بزرگترین چالش ما است

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس مشترک اظهار داشت: کشورهای حامی بشار اسد و حامی مخالفان بر لزوم یکپارچگی سوریه تاکید دارند؛ما یک چارچوب برای صلح داریم اما بزرگترین چالش ما در حال حاضر، عملی کردن همین طرح صلح است.
وی در پایان تاکید کرد:برخی طرف‌ها نباید حق وتو داشته باشند
نشست گروه تماس بین المللی سوریه که با حضور نمایندگان و وزیرانی از حدود 20 کشور عربی، اروپایی و آمریکا از جمله ایران در وین پایتخت اتریش برگزار شد، عصر امروز سه شنبه به کار خود پایان داد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر خارجه و رییس ستاد پیگیری اجرای برجام،حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه و حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه نیز به نمایندگی از ایران در این نشست حضور داشتند.
نقشه راهی که این گروه برای حل و فصل دیپلماتیک بحران سوریه ارائه کرد ، در 18 دسامبر(27 آذر) به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید.
ترک مخاصمه، تضمین دسترسی ساکنان سراسر کشور به کمک های انسان دوستانه و تسریع روند انتقال سیاسی در سوریه در حالی به عنوان محورهای اصلی مورد حمایت این گروه عنوان شده است.

ظریف شب گذشته پس از ورود به وین و دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با جولی بیشاب همتای استرالیایی خود نیز دیدار و گفت و گو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این نشست با استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و سرگئی لاوروف همتای روس خود نیز رایزنی داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
ديگ به ديگ مي گويد روت سياه است، يك نفر نيست كه به اين كثافت بگويد دنيا را بخاطر فروش تجهيزات نظامي خودت به آشوب كشيديد اي
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین