کد خبر: ۳۶۸۶۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۷

واعظی: مردم از تندروی خسته شده‌اند/ انتظار دارند با نمایندگانی که برگزیده‌اند شاهد حل مشکلات باشند

عضو موسس حزب اعتدال و توسعه گفت: پیام انتخابات مجلس دهم این بود که مردم از تندروی و افراط خسته شده‌اند و انتظار دارند با نمایندگانی که برگزیده‌اند شاهد حل مشکلات خود باشند./امیدوارم موضوع هیات رئیسه مجلس دهم با ریش‎سفیدی حل شود
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی در نشست حزب اعتدال و توسعه که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به رویکرد این حزب برای ورود به انتخابات واعظی: مردم از تندروی خسته شده‌اند/ انتظار دارند با نمایندگانی که برگزیده‌اند شاهد حل مشکلات باشندمجلس دهم اظهار کرد: اعضای این حزب حدود دو ماه پیش از انتخابات به تجزیه و تحلیل حماسه خرداد 92 پرداختند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که رویکرد مردم تغییر کرده است و دیگر رویکرد سنتی جواب نمی دهد و کشور را هم نمی‌توان با یک جناح اداره کرد چرا که فعالان جریانهای سیاسی به این بلوغ رسیده‌اند که ضمن حفظ تفاوت‎ها برای مصالح و منافعی بزرگتر از منافع جناحی با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، عضو موسس حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: ما برای انتخابات مجلس به این جمع‌بندی رسیدیم که بهتر است با هر دو جناح سیاسی سنتی کشور وارد مذاکره شویم چرا که هم در میان اصلاح‌طلبان و هم در بین اصولگرایان افراد و گروه‌های معتدل وجود دارند و تجربه ترکیب هیئت دولت نیز نشان داده آن اختلافاتی که بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان وجود دارد، در هیات دولت دیده نمی‌شود.

واعظی با بیان اینکه نتیجه منجر به تشکیل مجلسی بدون حضور افراطیان شد، گفت: نتیجه مذاکرات ما با معتدلان اصلاح‌طلب و اصولگرا در جریان انتخابات مجلس دهم، منجر به تشکیل مجلسی شد که اعضای آن تندرو و افراطی نبوده و مجموعه‌ای از معتدلین و میانه‎روهای اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل را تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌نیافتن افراطیون به مجلس اتفاق بزرگی در کشور است، اظهار کرد: پیام انتخابات مجلس دهم این بود که مردم از تندروی و افراط خسته شده‌اند و انتظار دارند با نمایندگانی که برگزیده‌اند شاهد حل مشکلات خود باشند.

عضو موسس حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه مجلس همواره برای کشور یک الگو بوده است، ادامه داد: تجربه مجالس گذشته نشان داده است که اگر در مجلس اختلاف و تنش وجود داشته باشد در جامعه نیز شاهد اختلاف و تنش خواهیم بود و در عین حال اگر فضای مجلس مبتنی بر همدلی و همراهی باشد در جامعه نیز تاثیر این همدلی را خواهیم دید.

واعظی تاکید کرد: در شرایط فعلی نیازمند یک مجلس همدل و همراه هستیم و البته دولت و مجلس هرکدام وظایفی دارند که باید طبق قانون اساسی به آنها عمل کنند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور نیازمند مساعدت معتدلان هر سه جناح‎ اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل هستیم، گفت: اگر نمایندگان مجلس دهم درباره موضوعاتی چون اعضای هیات رئیسه اختلاف نظر داشته باشند، این اختلافات به همین جا محدود نشده و موضوع اعضای هیات رئیسه تنها نقطه شروع آن خواهد بود.

واعظی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم موضوع اعضای هیات رئیسه مجلس دهم با گفت‌وگو و ریش‎سفیدی حل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
میلاد
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
ابراز خردسندی شما داومی ندارد .
علیرضا
|
-
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
حالا ای که گفتی موضوع اعضای هیات رئیسه مجلس با گفت و گو ریش سفیدی حل شود یعنی چ. یعنی نمایندگان حق انتخاب رئیس ندارن و باید از بیرون براشون تعیین تکلیف شود؟اغای وزیر مخابرات دخالت قوه مجری در مقننه ممنوع . چرا دخالت می کنید. اگر قرار بود ریش سفیدان به قول شما حل بکنن مگر مردم مریض بودن که دیگه تو انتخابات شرکت کنند. همه کارارو می سپردن به قول شما به ریش سفیدان
خیرخواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
من هم از مطالب آفتاب خسته شده ام. لطف کنید چند سالی به مرخصی بروید. این برای شما بهتر است اگر بدانید!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین