کد خبر: ۳۶۸۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

ایران موفق‌شده اجرای حکم مصادره ۲ میلیارددلار را به تاخیر بیاندازد

رسانه آمریکایی از تلاش دولت ایران و بکارگیری وکیل برای جلوگیری از پرداخت ۲ میلیارد دلار غرامت به برخی خانواده‌های آمریکایی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
وبگاه آمریکایی «بریت بارت» از به تاخیر افتادن حکمی خبر داد که بر اساس آن ایران باید بیش از دو میلیارد دلار به بازماندگان ماجرای بمبگذاری سال 1983 مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت, پایتخت لبنان پرداخت نماید.

به نوشته این منبع خبری، این حکم به تصویب دادگاه فدرال رسیده و درست چند هفته قبل دیوان عالی آمریکا نیز آن‌را تایید کرد. با این حال ایران موفق شده با کمک یک شرکت حقوقی آمریکایی در نیویورک اجرای این حکم را به تاخیر بیاندازد.

در بخشی از نامه «آندریاس . ای . فیشنکت» وکیل شرکت حقوقی «چافتز لنزی ال. ال .پی» به قاضی «کاترین فورست» آمده است: «بانک مرکزی ایران با احترام درخواست دارد که دادگاه حکم تایید شده دیوان عالی آمریکا را به تاخیر بیاندازد و به بانک مرکزی ایران فرصت مناسب برای پاسخگویی به شاکیان این پرونده داده شود.»

 بریت بارت در ادامه نوشت: شاکیان پرونده نه تنها بازماندگان ماجرای بمبگذاری مقر نظامیان آمریکا در بیروت بلکه بازماندگان انفجار برج‌های «الخُبَر» در عربستان سعودی و دیگر اقدام‌های تروریستی هستند.

به گزارش فارس، بریت بارت در خاتمه از آغاز پروسه این پرونده در سال 2001 در دادگاه‌های آمریکا و حضور شاهدانی در دادگاه و از سوی آژانس امنیت ملی این کشور که نشان دهد ایران دستور بمبگذاری را صادر کرده بود، اشاره کرد و نوشت: نحوه جمع آوری این مبلغ غرامت خود مبدل به موضوعی شده بود تا این‌که در سال 2008 مشخص شد سرمایه‌های مسدود شده ایران در «سیتی بانک» آمریکا معادل  1.7 میلیارد دلار است. البته شرکت حقوقی چافتز لنزی ال ال پی در تلاش است مانع پرداخت این مبلغ شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
هر دوماه به اندازه دومیلیارد یارانه ، چرا طراحانش محاکمه نمشوند، دومیلیاد دلار ه
با یکسال دوازده ه میلیارد دلار جادهای کشور بی خطر کرد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین