کد خبر: ۳۶۸۶۸۸
تعداد نظرات: ۶۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

زندگی ندا، خانواده‌ و هم‌ولایتی‌هایش بعد از تعرض معلم روستا: بغضی که فرو نمی‌رود!/مادر ندا: دخترم شبا کابوس می‌بینه. کم‌خواب شده...

مادر ندا: دخترم شبا کابوس می‌بینه. کم‌خواب شده، کم‌خوراک شده. قبل از این که این اتفاق بیفته هم خیلی وقتا به زور می‌فرستادمش مدرسه. نگفته بود و ما هم نمی‌دونستیم. افسرده هم شده. از اون موقع هم مرتب ندا رو بردیم زنجان برای مشاوره. غیر از این که حالا دادگاه و اینا هم می‌ریم. ولی دیگه نمی‌تونیم ببریمش. اون‌قدری پول نداریم که بتونیم همه این مسیر رو کرایه بدیم و ندا رو ببریم و بیاریم
آفتاب‌‌نیوز :
 ندا، دختر 9ساله روستای قره‌محمد از توابع خدابنده زنجان، کسی است که تعرض معلم‌اش را فریاد زده است. فریادی که احتمالا حالا دیگر هر کسی در ایران شنیده است.زندگی و زمانه ندا، خانواده‌ و هم‌ولایتی‌هایش بعد از تعرض معلم روستا: بغضی که فرو نمی‌رود!/مادر ندا: دخترم شبا کابوس می‌بینه. کم‌خواب شده...

مدرسه 22 بهمن روستای قره‌رود

-مدرسه‌تون خوبه؟ درس‌هاتون رو خوب می‌خونین؟

-آره. من می‌خوام مهندس بشم.

-تو مدرسه اذیتتون نمی‌کنن؟

-نه معلم جدیدمون خیلی خوبه. اذیت نمی‌کنه

-معلم جدید؟ مگه معلم‌تون عوض شده؟

«آره» را می‌گوید و با کم‌رویی کودکی که با غریبه‌ای صحبت می‌کند می‌خندد.

-چرا معلمتون رو عوض کردن؟

بی‌پاسخ فقط نگاه می‌کند. شرم را هم در نگاهش نگه داشته.

-همین‌طوری وسط سال معلم عوض کردن؟

فقط سرش را برای تایید تکان می‌دهد.

-معلم قبلی‌تون خوب نبود؟

-معلم قبلی ما رو می‌زد.

-می‌زد؟ چرا می‌زد؟ با چی می‌زد؟

-با چوب.

-وقتی شیطونی می‌کردین؟ دخترا رو چی؟ دخترا رو هم می‌زد؟

-نه دخترها رو نمی‌زد.

این بار راز مگو را در خنده‌هایش پنهان می‌کند و در تکیه‌ای که روی «دخترها» می‌گذارد. رازی مگو که کودکی حداکثر 12ساله باید حمل کند. رازی که برای اثباتش در دادگاه حاضر شده و شهادت هم داده است که «معلم، ندا را تنها به دفتر مدرسه می‌برد».

مدرسه روستای قره‌محمد در کنار خانه بهداشت، تنها ساختمان‌های به نسبت امروزی‌تر این روستای کوچک هستند. روستایی در فاصله 3کیلومتری زرین‌رود از توابع خدابنده زنجان. مدرسه یک معلم، ناظم و مدیر و در واقع یک همه‌کاره داشته و 14 دانش‌آموز. 11 پسر و 3 دختر.

14 دانش‌آموز حداکثر 12ساله سینه به سینه رازی مگو زیسته‌اند که توان ذهنی و روانی بزرگسال‌ها هم کفاف تحملش را نمی‌دهد. 14 کودک، کودکِ با تاکید، درگیر رازی شده‌اند که اشک به چشم‌هایشان نشانده، خواب را از چشم یکی‌شان ربوده و کابوس برایش به همراه آورده، حداقل یکی را افسرده کرده، پای چندتایشان را برای حق‌خواهی یا شهادت به دادگاه کشانده و البته همه را وارد دنیای آدم‌ بزرگ‌ها کرده است و کودکی‌شان را ربوده. خوش‌آمدید! این دنیای واقعی است. چه کسی بهتر از یک «معلم» می‌تواند این دنیا را بیاموزاند؟

ندای 9ساله تنها دانش‌آموز کلاس چهارم دبستان مدرسه 22 بهمن بوده. تا همین چند روز پیش، حتی بعد از 11 اسفند. همان روز واقعه. روزی که سرانجام راز مگو از سینه کودکانه او بیرون می‌آید. اتفاقات پیش از آن را اهالی با کلمه مودبانه «شهوترانی» توصیف می‌کنند. همین کلمه را هم آرام‌تر از دیگر کلمات استفاده کنند، انگار که بخواهند از ترسناکی اتفاق کم کنند. حالا در فرهنگ لغات قره‌محمد شهوترانی را می‌شود این‌طور تعریف کرد: «تعرض معلم به دانش‌آموز دختر 9ساله با استفاده از دست». گفته می‌شود معلم در رایانه دفتر مدرسه فیلم‌های مستهجن داشته است و پیش از «شهوترانی» دانش‌آموز را پای آن می‌نشانده. رایانه‌ای که حالا معلوم نیست کجاست.
اگر اهالی برای اتفاقات پیش از 11 اسفند، لغتی دارند، درباره آن روز هنوز کلمه‌ای پیدا نکرده‌‌اند. آن‌چه برای اغلب آن‌ها آن روز را توصیف می‌کند سکوت است.

معلم، آن روز هم ندا را به دفتر برد تا «شهوترانی» را شروع کند؛ دخترک گیر افتاده بود. معلم او را برای لحظاتی رها کرد،‌ برای آن که روزنامه بیاورد، روی زمین بیندازد و .... ندا اما از همین فرصت استفاده کرد، به سمت در دوید، کلید روی در را چرخاند و باز هم دوید. ندا دوید، فرار کرد و به خانه رفت. ترسید و دوید. ندا تا خانه دوید و صورتش می‌توانست به مادرش نشان بدهد که اتفاقی افتاده است. مادرش تصور کرد معلم او را کتک زده. پرسید و اصرار کرد دخترش حرفی بزند. دخترش مقاومت کرد. «سرم درد می‌کند». احتمالا دست معلم روی دهانش را یادش می‌آمد یا تهدیدهایش را. تهدیدهایی با چاقو، یا تهدید به تجدیدی که البته دیگر در مدارس ابتدایی از آن‌ها خبری نیست. تهدیدهایی که خانواده ندا آن‌ها را برملا کرده‌اند. دیگران اما دوست ندارند به صراحت درباره تهدید‌هایی دیگر صحبت کنند: «فلانت می‌کنم و بهمانت می‌کنم... آدم نمی‌تواند بگوید.»

اصرار مادر اما سرانجام نتیجه داد. دختر قرآن آورد و از مادر خواست قسم بخورد که به پدر چیزی نمی‌گوید. مادر سرانجام قسم خورد به پدری که برای کار به جایی دیگر رفته است چیزی نگوید. «اگه به بابا بگی من رو می‌زنه». گفت و البته که بابا دلیلی برای زدن دخترش نداشت.

برای این دختر و خانواده او، هر دختری که گرفتار چنین اتفاقی می‌شود و خانواده‌اش دو راه وجود دارد. اغلب راه اول را انتخاب می‌کنند: همه چیز را به سکوت بگذرانی چرا که پای آبروی دختر در میان است. ترس از حرف مردم، ترس از نگاه آشنا و غریبه بسیاری از خانواده‌های قربانیان تجاوز یا تعرض را به این سمت سوق می‌دهد. نگاهی که می‌شود در این جمله‌ پیدایش کرد: «بعد از شکایت هم برخی بهخونواده ندا گفته بودن بی‌خیال معلم شید. بیشتر آبروی دخترتون می‌ره. ولی اونا گفته بودن طفل 9ساله چه کار کرده که آبروش بره. آبروی اون ... می‌ره که این کار رو کرده و بچه هم داره.» همین نگاه است که باعث می‌شود مرز شایعه و واقعیت مشخص نباشد. آن‌طور که یکی از اهالی می‌گوید: «قبلا شایعه‌هایی این اطراف بوده که مثلا اتفاقی شبیه این افتاده. یه بار درباره یک مدرسه هم شایعه بوده. ولی هیچ‌کس نمی‌دونه این شایعه‌ها واقعی‌ان یا نه. کسی از کسی شکایت نکرده و چیزی نگفته اگر هم واقعیت داشته. برای همین ادم نمی‌دونه بگه اتفاقی مثل این افتاده یا نه.»

راه دوم، همان راهی است که خانواده ندا انتخاب کرده‌اند: شکایت از معلم متعرض. راهی که فعلا به ادامه دادنش هم اصرار دارند. آن‌ها همان روز شکایت‌شان را در زرین‌رود ثبت کرده‌اند و روز بعد هم راهی پزشکی قانونی شده‌اند و تا همین الان هم درگیر پرونده‌ای هستند که حالا رازی مگو اما فاش شده است. معلم خاطی، ابتدا بازداشت شد. بعد با قرار وثیقه آزاد شد. بعد دوباره با حکم دادگاهی در زنجان بازداشت شد و دوباره با وثیقه آزاد شد. روایت‌هایی که از «مبارزه‌طلبی» او روبه‌روی خانواده ندا وجود دارد مربوط به زمان آزادی بین دو بازداشت است. هرچند که حالا هم خانواده‌ او به گفته اهالی روایت‌هایی از سنگ‌پرانی به خانه‌شان در نیمه‌های شب دارند.

مقصر کیه؟ آموزش و پرورش یا ....؟

«مقصر آموزش و پروشه. چرا وقتی مدرسه سه تا دختر داره براش معلم مرد می‌فرستن و معلم زن نذاشتن.» یکی از اهالی زرین‌رود این را می‌گوید. در چنین وضعیتی نمی‌شود برای او توضیح داد که آموزش و پرورش پر از معلمان مرد شریف است. البته که چنین توضیحی چیزی از بار مسئولیت نهاد آموزش و پرورش در خصوص نظارت بر پرسنل خود کم نمی‌کند. آموزش و پرورش استان زنجان، ابتدا اصل قضیه را نپذیرفت؛ بعدتر گفت نمی‌تواند به گفته‌های دانش‌آموز اکتفا کند اما معلم اجازه تدریس ندارد و فعلا آموزش‌وپرورش نمی‌تواند اقدام دیگری انجام دهد، کمی بعد قول پیگیری داد و از آن به بعد هم همه چیز در سکوت پیش رفته است. تا چند روز قبل هم کسی سراغ این دخترک و خانواده‌اش نرفته بودند و وقتی هم که به گفته مادر ندا، دو نفر از آموزش و پرورش مراجعه می‌کنند، با واکنش منفی مادر مواجه می‌شوند؛ آخر او عصبانی است و البته غصه‌دار...: «تو این دو ماه گذشته نگفتین اینا مرده‌ان یا زنده. آدم هستن یا نه. برید، ما به شما احتیاجی نداریم.»

اما این اتفاق تلخ، برای بقیه دانش آموزان هم تبعات داشته ، چرا که چشم بقیه خانواده‌های صاحب دانش آموز دختر نیز ترسیده است؛ یکی از اهالی روستا می‌گوید: «وقتی این اتفاق برای یه دختر می‌افته، چطور خونواده اون دو دختر دیگه اعتماد کنند و بچه‌شون را به مدرسه بفرستند. ندا که سال بعد هم اصلا نمی‌خواد به این مدرسه بیاد. ولی دو تا دختر دیگ با چه اعتباری به این مدرسه برن؟» با این وصف ندا شاید فقط یکی از قربانیان و البته اصلی‌ترین قربانی این حادثه باشد.

چرا اتهام تجاوز پذیرفته نشد؟

فاش شدن راز مگو، هزینه‌هایی هم دارد. یکی از هزینه‌ها، همیشه حرف‌هایی است که دهان به دهان می‌چرخد، واکنشی است که مردم نشان می‌دهند، یا حتی شایعاتی است که در لباس واقعیت به آن‌هایی که به اتفاق مرتبط‌اند گفته می‌شود. «دخترم انگشت‌نما شده است»، این یکی از اولین اعتراض‌های مادر ندا بود. رای دادگاه کیفری شماره یک زنجان، متاسفانه شایعات را علیه ندا بیشتر کرده است. «رابطه نامشروع بوده نه تجاوز». عبارتی که اگرچه منطبق بر قانون است اما انگار که طفل 9ساله، دست‌های دور دهان، تهدید‌های مداوم و آزارها را دوست داشته است. انگار نه انگار که همه مدت مدرسه را با اکراه و به زور مادرش رفته است. مادری که برای مدرسه رفتن گاهی با او تندی هم کرده است. «حرف‌ها»ی از روی ناآگاهی که توسط مردم و ناآگاه به قوانین و تفسیرهایش زده می‌شود، بیشتر شده‌اند: «رابطه نامشروع یعنی خود دختر هم مقصر بوده». کلمه‌ها این‌طور وقت‌ها آزاردهنده می‌شوند، به خصوص برای ندا و خانواده‌اش. خانواده‌، دیگران را از حرف زدن با ندا درباره اتفاقی که افتاده است منع می‌کنند: «مشاور ندا گفته که باهاش درباره اتفاق مدرسه حرف نزنین. زیاد بهش یادآوری نکنین.» با همه این‌ها ندا هر بار که بیرون برود با انواع و اقسام «حرف‌ها» مواجه است. حتی این که «معلم که کاری نکرده ولش کنین». هرکس که تجربه کرده می‌داند که گاهی «حرف‌ها» باد هوا نیستند؛ حرف‌هایی که به نتیجه می‌رسند در حالی که هنوز هیچ نتیجه قطعی در دادگاه‌ها هم حاصل نشده است و دادگاه کیفری شماره 2 زنجان درباره پرونده ندا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ندا نمی‌تواند دیگر برای مشاوره به زنجان برود

«ندا شبا کابوس می‌بینه. کم‌خواب شده، کم‌خوراک شده. قبل از این که این اتفاق بیفته هم خیلی وقتا به زور می‌فرستادمش مدرسه. نگفته بود و ما هم نمی‌دونستیم. افسرده هم شده. از اون موقع هم مرتب ندا رو بردیم زنجان برای مشاوره. غیر از این که حالا دادگاه و اینا هم می‌ریم. ولی دیگه نمی‌تونیم ببریمش. اون‌قدری پول نداریم که بتونیم همه این مسیر رو کرایه بدیم و ندا رو ببریم و بیاریم.»

این‌ها حرف‌های مادر ندا است. بی‌پولی شاید همیشه اصلی‌ترین مشکل خانواده‌ای شبیه به خانواده ندا نباشد اما مشکلات اصلی را تشدید می‌کند. پدر ندا پیش از 11 اسفند سال پیش دورتر از روستا و نزدیک تهران کارگری می‌کرد. بعد از اتفاق اما کارش را رها کرده تا کنار دخترش باشد و از آن زمان خانواده فقط با پول یارانه زندگی می‌کنند. «هر بار که می‌ریم زنجان و برمی‌گردیم باید کلی کرایه ماشین بدیم. هم برای دادگاه و هم برای مشاوره. از پسش برنمیایم.»

وقتی خانواده نمی‌توانند از پس کرایه‌های رفت‌وآمد برآیند بدیهی است که توان تغییر محیط زندگی ندا را هم ندارند: «بهمون گفتن باید محیط زندگی ندا رو عوض کنیم. خود ندا هم حاضر نیست دیگه برگرده مدرسه قره‌محمد. حتی اگه معلم عوض شه حرف‌های بچه‌ها رو نمی‌تونه تحمل کنه. بچه‌ان دیگه، چیزی هم نمی‌شه گفت.» با این وجود معلوم نیست که ندا بتواند کلاس پنجم دبستان را هم بخواند. ندایی که درست مثل همه بچه‌ها آرزوهای کودکانه‌اش را پرورانده است: «همیشه می‌گفت می‌خوام دکتر بشم.»

با همه بی‌پولی، خانواده ندا حاضر نشده‌اند در ازای پول رضایت خود را اعلام کنند. «همون اول شکایت، قبل از این که کار به دادگاه زنجان بکشه، برادر معلم اومد و ماشین رو با پول توی داشبوردش گذاشت و گفت رضایت بدین. ولی ما رضایت ندادیم. پیغامایی هم می‌رسه که مثلا فلان‌قدر می‌دیم رضایت بدین ولی ما پول نمی‌خوایم. ما حق بچه‌مون رو می‌خوایم.» پیگیری شکایت، کاری است که آن‌ها می‌خواهند ادامه بدهند. برخلاف شاکی دوم آقای معلم که رضایت‌اش را همان اول اعلام کرد و البته کسی از علتش باخبر نیست؛ برخی می‌گویند «نمی‌توانست تعرض به دخترش را ثابت کند»، بعضی دیگر مثل همیشه می‌گویند «از ترس آبروشون بود» و هستند کسانی هم که بگویند «رضایتشان را گرفتند».

خانواده اصلی‌ترین قربانی ماجرا یعنی ندا، حالا بیشتر از قبل آن‌قدر درگیر مشکلات مختلف هستند که نمی‌توانند به دخترشان برای از بین بردن اثرات تعرض آقامعلم داستان کمک کنند. مشکلاتی مثل بی‌پولی، مثل «حرف مردم»،‌ مثل «نادیده گرفتن‌های برخی مسئولان»، «مثل قول‌های پیگیری بدون عمل». همه مشکلاتی که حرف‌های مادر ندا را در بغض فرو می‌برد و مبهم می‌کند.
هل من ناصر ینصرهم؟

منبع: آنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
1
10
باید خود خانوادش اقدام کنن.
یک فرهنگی از قوچان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
20
24
ضمن تقبیح شدید عمل شرم آور معلم این مدرسه ، باید یادآور شد که در تمامی اقشار و صنوف متاسفانه از این دست از افراد وجود دارند ، اما جای سوال اینجاست که عامل چنین رویدادهایی اگر از قشر خدوم نیروی انتظامی ، قضایی یا سایر اقشار بود ، موضوع اینچنین پوشش خبری داده می شد ؟ متاسفانه برخی از سایتها به پیروی از صدا و سیما هر از گاهی با پخش چنین اخباری موجب جریحه دار شدن قشر زحمت کش و خدمتگزار فرهنگیان می شوند . اگر قرار است چنین اعمالی در نزد افکار عمومی تقبیح شود ، از تمامی صنوف اخبار اینچنینی را پوشش دهید تا باورپذیری آن نزد افکار عمومی بیشتر شود. شاید با توجه به جامعه گسترده فرهنگیان ، نسبت آمار چنین وقایعی در این صنف به نسبت میانگین سایر صنوف بسیار کمتر نیز باشد ، اما پوشش خبری آن از سوی مراجع تصمیم گیر بلامانع باشد . در تمامی سریالها و فیلمها مدام خدمات نیروی انتظامی به رخ مردم کشیده می شود ، اما در کدام فیلم یا سریال خدمات یا فداکاری معلمان به تصویر کشیده شده است ؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
4
29
آیت الله لاریجانی باید در این موضوع دخالت کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
28
اي کاش کسي بود هزينه هاي پيکيري اين خانواده شجاع رو ميداد . اي کاش کسي بود ميدونست دختر داشتن و اينچيزهارو شنيدن يعني چي ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
51
تف به شرف همچین ادمایی ببخشید حیوونایی
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
29
سلام به خانواده نداى نازنينم

با عرض ادب و احترام زياد لطفا فرض كنيد من افتخار داشته باشم برادر بزرگتر ندا باشم، تمام هزينه هاى درمان و وكيل درجه و پايه يك دادگسترى و پيگيرى موضوع تا روز و لحظه آخر را با جان و دلم خواهم داد

لطفا فقط راهنمايي و راهكارهاى لازم ارايه بفرماييد.

نداى عزيزم ، خواهر زيبا و كوچك من

مطمئن باش حقت را از اين حيوان پس خواهم گرفت
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
35
خدا ازش نگذره حیوان کثیف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
31
موضوع مهمی است . خواهشاً پیگیری کنید. از این اتفاقات ممکن است بیشمار باشد ولی خانواده ها یا دختربچه هایی که مورد تجاوز قرار گرفتند به دلیلی که در گزارش آورده شد نتونند پیگیری کنند و این باعث میشه این اتفاقات ادامه داشته باشه و هیچ عامل بازدارنده ای هم در مقابل وجود نداشته باشه . لذا باید یه سزای عمل زشتشون برسند تا عامل بازدارنده برای دیگران باشد.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
31
به نظر من اين معلم متجاوز بايستي بر اساس قرانين به اشد مجازات برسد و آموزش و پرورش تمامي خسارات و ضرر و زيانهايي كه به اين خانواده وارد شده جبران كند و تمامي شرايط لازم براي تحصيل اين دانش آموز را در هر شهري كه خوانواده اش بخواهند فراهم كنند و تمامي هزينه هاي مشاوره اين دختر را پرداخت كنند. اما گمان نميكنم اين اتفاق بيفته. چون اينجا جايي نيست كه كسي به دنبال حقوق مظلومين باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
17
می توانم بگویم از شدت بغض ، نفسم در سینه حبس شد آنقدر ناراحت شدم که توان توصیف آن را ندارم . شاید و حتما کسی که مرتکب این جنایت شده می دانست که خانواده این فرشته کوچولو به خاطر فقر و نداری روزی توان پیگیری موضوع را نخواهند داشت و ول کن ماجرا خواهند شد. بهتر است شما نویسنده محترم این مقاله ، کمپینی برای حمایت ندا را بیندازی مطمئن باش در مقابل در جامعه ای هستیم که صدای ندا را با قلم شما شنیده و حتما به ان جواب داده و ندای فرشته را یاری خواهند کرد. به امید روزی که داد مظلومیت این فرشته کوچولو به همه ایرانیان برسد و همه ایرانیان صادق و مهربان همراه وی خواهند بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
29
اگر ممکنه یه راهی برای تماس با خانواده این بچه توی سایت بذارین شاید بتونیم کمکی بشون بکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
1
9
متاسفم فکر کنم که با پارتی بازی این اراذل را جذب شده ؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
24
لطفا امکان تماس و راه کمک رسانی به خانواده ندا را اعلام کنید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
14
آیا برای دختر شما همچنین اتفاقی افتاده یا احتمال دارد بیفتد . بعید می دانم . نیفتاده و نمی افتد. خاک بر سر من که نمی توانم کاری کنم. اگر جرات داشتم اقدامی می کردم.......
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
20
چقدر ناراحت کنندس عمل یک معلم با دختر بچه 9 ساله مظلوم و معصوم روستایی معلمی که میتونه مثل خیلی از معلمین دیگر دل محصلین رو به دست بیاره و آینده اونا رو بسازه , قلب هر ادم شریفی به درد میاره کاش میشد یه کمپین راه بیافته تا ضمن حمایت مالی از این خانواده به برقراری عدالت و قانون در این مورد , کمک کنه تا موارد مشابه هم کتمان نشده و دیگر کسانی نگران ابراز و آشکار شدن این گونه حرکات زشت و رفتن آبرویشان نشوند . معلم رو هم باید به دست داعش سپرد و بگن که به بغدادی ملعون فحش داده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
42
6
از نظر شرع دختر 9 ساله بالغه و رابطه نامشروع اتفاق افتاده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
یکبار دیگه خبر بخوان رابطه نامشروع بوده یا تجاوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
فرضا هم که بالغ باشه مگه هر رابطه ای که توش هر دو طرف بالغ باشند الزاما رابطه نامشروع ساده اس. این دختر رضایت نداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
آفتاب واقعا متاسفم که چنین نظر وقیحانه ای رو منتشر کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
بیشتر دخترهای نه ساله اصلا از اینجور روابط چیزی نمیدونن و در صورتی هم که به قبح این عمل آگاه باشن ترس از واکنش اطرافیان و تهدیدهای متجاوز و یا ریختن آبرو و ... باعث میشه چیزی نگن.
واقعا از یه دختر نه ساله چه انتظاری دارید. بلوغ که فقط به سن نیست .باید از لحاظ عقل و اختیار بالغ بشه.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
به نظر آدم معقولی نیستی، ولی یه لحظه
"فکر کن دختر خودته..." بازم این حرف رو میزنی؟!
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
15
خاک بر سر اموزش و پرورش کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
1
9
سلام
عمل بسیار وقیح و زشتی بوده و همه واقفند که در هر صنفی از این دست اتفاقات می افتد. حال اینکه رسانه ملی تمایل دارد اتفاقاتی که در قشر فرهنگی رخ می دهد را رسانه ای کند خود جای تامل دارد. و به نظر اینجانب به دور از انصاف است.
دوستانی که واقعا به دنبال امداد به این خانواده مظلوم هستند می توانند از طریق شماره های نوشته شده روی دیوار مدرسه که در تصویر این خبر موجود است اقدام کنند.

واقعا شماره درست است ؟؟؟
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
13
آموزش و پرورش باید جایگاه معلمان شریف و بااخلاق و فرهیخته باشه نه جایگاه روانیان فاسد و حیوان صفت.متاسفانه تنها ملاکهایی که در ارزیابی روش تکیه نمیشه گاهی وقتها اینطور جنجال و جنایت درست میکنه.
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
15
5
سلام نمیشه هینجوری قضاوت کرد فقط خدا میدونه اصل قضیه چیه خواهشا پیش داوری نکنین
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
5
6
وزير بايد وحود داشه باشه و استعفا بده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
منم موافقم اگر کمی...فقط کمی وجدان باشه...
اصن مگه خبر داره؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
8
این خانواده بتونن اون روانی شهوتران رو به سزای اعمالش برسونن.
مهيا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
9
بچه 9ساله از نا مشروع چي سرش ميشه چرا حقيقت رو كتمان كنيم حالا خانه دوم بچه ها هم امن نيست از هر قشري كه باشه فرقي نمي كنه جنايته
سودابه افتخاری فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
2
با سلام

من واقعا مانده ام که افراد دیگر پیام های شان را چه جوری ارسال می کنند که شما درج می کنید ولی پیام های من را تا به حال بازتاب نداده اید. با این حال یک بار دیگر - شاید هم برای آخرین بار- در این مورد از شما تقاضا می کنم لطفا امکان تماس حتی غیرمستقیم افراد علاقه مند به این مسئله را با خانواده فراهم نمایید تا با حمایت مردمی درحد امکان، از این فرزندمان و خانواده اش دل جویی به عمل آمده و امکان تغییر محل زندگی و ادامه ی تحصیل برای ندا فراهم گردد. شما به عنوان خبرنگار نباید تنها به بازتاب واقعیت اکتفا نمایید؛ بلکه برای تغییر آن هم باید بکوشید.

با تشکر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
2
11
چه قدر پول لازم دارند بدم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
5
1
معلمین بسیارقشرزحمتکش ودلسوزین بخاطر یه ... خدمات دیگرانوزیرسوال نبرید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
4
4
معلمین بسیارقشرزحمتکش ودلسوزین بخاطر یه بزگرخدمات دیگرانوزیرسوال نبرید
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
4
5
اللهم عجل لولیک الفرج .
مهدی 221
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
11
دانشمند تجاوز تحاوزه و ربطی به سن نداره
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
9
اه خیلی دلم سوخت به حال این خانواده خصوصا دختر نه ساله معصوم و مظلوم .به کدامین گناه این دختره بیچاره باید دچار کابوس و بی خوابی شود و نگاه معنا دار بعضی افراد را تحمل کند.اگر اشکالی ندارد مسولان یک شماره حساب از این خانواده اعلام کنند تا واقعا اگر از لحاظ مالی مشکل دارند گوشه ای از مشکل این خانواده حل شود.) شرم باد بر چنین حیوانی که اسم خودش را معلم گذاشته است و از مظلومیت دختر بی گناه سو استفاده کرده. قوه قضاییه باید این مرد پلید را به اشد مجازات برساند و اموزش و پرورش باید برای دانش اموزان دختر معلم خانم بگزارد و از این خانواده که به انها ظلم شده دلجویی کند. گیرم اب رفته به جوی باز خواهد گشت>< با ابروی رفته چه باید کرد .
حیدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
7
4
اگر واقعا معلم چنین کاری کرده باید اخراج شود و حبس بکشد.

اما جالبه همه نظارت اینگونه صحبت میکنند که انگار در صجنه بوده و شاهد بوده اند.

شاید واقعا معلم این کار را نکرده باشد.
شاید بحث باج خواهی و......تسویه حسابی چیزی باشد.

مهم شواهد هستند و رای دادگاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
مجازات تجاوز اعدام هست
مامان نگران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
6
ولی بلوغ جنسی و عقلی که ندارد مثال ساده-ایا شما که معتقدید در این سن دختر بالغ است حاضرید 1 میلیون به دست او بدهید ایا توانایی تفکر در این مورد را دارد که چگونه ان را هزینه کند یا صغیر حساب میشود؟
ناشناس
|
Iraq
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
1
8
در جایی که برای استخدامی دراموزش وپرورش افراد به درستی گزینش نشوند هر کسی به راحتی در این حساس ترین مکان وارد میشود واقعا متاسفم
سید محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
2
0
باسلام برای پیشگیری ازاین خلاف کاریها باید اداره آموزش وپرورش معلمی که برای دانش اموز دبستانی انتخاب می کند متاهل باشد وسعی گردد درآن منطقه زندگی نماید یاعلی مدد.
یک معلم نمونه سال 94
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
14
1
خاک بر سر نویسنده این گزارش .................
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
چیه معلم نمونه نکنه تو هم مثل این معلم هستی می ترسی پتت بیافته روی آب
رزمنده ولایی
| Germany |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
معلم نمونه که تو باشی وای به روز معلمهایشریف ما.
من یه دختر ایرانیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
7
مثلا معلم سازنده باور بچه های این سر زمینه ، نسلی که باید آینده این سر زمین رو بسازه واقعا متاسفم ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
7
آهای معلم نمونه نکنه خودت هم مثل اون معلم هستی درود بر نویسنده این گزارش
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
10
ایشالا به درد بی درمون گرفتار بشه این معلم نما
الی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
8
من واقعا احساس شرم میکنم ک با همچین ادمایی حیوون صفتی دارم تو یه کشور زندگی میکنم .فقط خداست ک میدوتونه دادیه مظلوم را از ظالم بگیره چون هر کار دیگه ایم ک انجام شه راحتی خواب اون دختر 9 ساله دیگه بر نمیگرده روزهای شوخ و شنگ کودکیش دیگه بر نمیگرده در واقع ندا تو سن 9 سالگی تاونان 90 سال زندگی با گناه را داره به دوش میکشه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
5
خاک بر سر اون معلم نما
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
8
لطفا"شماره حساب برای کمک مردمی اعلام کنید.تا حقش گرفته شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
7
کاش اشک اجازه می داد...
یا زهرا (س)
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
7
اون دختر تو اون محیط کوچیک از همون لحظه که رازش فاش شد تا لحظه ای که زندست عذاب روحی میکشه بخاطر دید بد مردم وقضاوت های ناعادلانشون واین یعنی مرگ تدریجی درسن 9 سالگی
simin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
2
هرفی برای گفتن ندارم ، چون واقعا نمیدونم با همچین ادمای ..... چه میشه کرد؟!
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
3
وقتی آموزش پرورش آن منطقه یک نفررابعنوان مدیرومعلم وهمکاره یک مدرسه میفرسته وآنفردهم خوی حیوانی داشته باشه شک نکنید که چنین اتفاقاتی میفته برای دخترک معصوم ناراحتم دستگا قضایی برخوردقاطع داشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
2
قانون این معلم حیوان و .... را باید به اشد مجازات برسانند من که اشکم درآمد آموزش و پرورش هم مقصر است چرا این مدرسه فقط یک نفر پرسنل دارد یا یک معلم خانم می گذاشتند یا به همراه معلم مرد یک دفتردار میگذاشتند۰
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
2
آموزش و پرورش هم در این موضوع مقصر هست که چرا برای معلمان که آموزش و پرورش که بچه های ما و فکر واندیشه فرزندان ما دست معلمان است چرا گزینش نمی شن . همینطور بدون هیچی استخدام می شن .معلومه که وضع جامعه ما هر روز بدتر می شه و حتی به کودک دبستانی هم رحم نمی کنن .
ياور
|
-
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
1
اگرچيزي نباشد چيزي گفته نمي شود .شايدبعضي خانواده ها براي حفظ آبرويشان صورتشان راسرخ بكنند كه كاري است يسياراشتباه .بله ازاين جورخبرها به عينه شنيدم احتمال درست بودن مسئله شك ندارم .من هم دختردارم درين سن نميدانند كه رابطه نامشروع ومشروع چيه .
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
2
عجباااااااااااااااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
1
هر چه بگندد نمکش می زنند / وای به روزی که بگندد نمک/ اینهایی که می خوان کمک کنند به ندا رو پی گیری کنیدتا این خانواده حقشان ضایع نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
0
دختر 9 ساله چه می داند ؟ دختری که در خانه پدر و ما دری بی سواد دارد کامپیوتر ندارد ..... چه می دانسته که همراهی کند با معلم مدرسه اش ؟؟؟؟
.............
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
0
خدا به داد مان برسد
شخص نگران به آینده ی جامعه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
از شنیدن خبر خیلی متاثر شدم. این قبیل کارها از هر قشری (معلم،پزشک،کارمند،روحانی،استاد دانشگاه ،نظامی و ....... و پیر و جوان و .....) ممکن است سر بزند. قصدم از مطلب زیر تبرئه این جنایتکار شیطان صفت نیست.اما هموطن عزیز بنده هم درد دلهایی دارم امیدوارم قضاوت منصفانه ای نسبت به آنها داشته باشید.
1-امام علی می فرمایند هرکه کلمه ای به من بیاموزد،مرا بنده ی خویش ساخته است. آیا جامعه ی ما هم واقعا چنین دیدگاهی نسبت به معلمین خود دارد؟ویا برعکس همیشه معلم را بدهکار به جامعه می داند که در زمان تعطیلی هم به ناحق حقوق می گیرد!
2-آیا تغییر و تحول بنیادین در تمام ارکان آموزش و پرورش به مطالبه جدی ملت ایران تیدیل شده است؟ آیا معلم مهمترین رکن آموزش و پرورش نیست؟
3-آیا هنگام جذب سرباز معلم ،معلم حق التدریسی ،معلم نهضتی (با احترام به همه ی آنها)اعتراض کرده ایم که چرا سرنوشت بچه های ما را به دست افراد آموزش ندیده و فاقد انگیزه و تعهدسازمانی می سپارید؟
4-آیا به این نتیجه نرسیده ایم که معلمین نسبت به سایر کارمندان نظام ، فقیر و مبتلا به نوعی "احساس حقارت و از بین رفتن عزت نفس"گردیده اند؟ اگر به این نتیجه رسیده ایم آیا این سم مهلکی برای جامعه ما نیست؟ اگر اینطوری هست آیا مطالبه عمومی برای حل این معضل از مسولین رده بالا داشته ایم؟
5-آیا اولویت و اهمیت آموزش و پرورش را در کشورمان با سایر کشورهای هم سطح وپیشرفته مقایسه کرده اید.
6-به نظرم ملتی که قدرشناس معلمانش نباشد از دروازه پیشرفت و خوشبختی عبور نمی کند و .......
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
1
1
بغض گلویم را گرفت و دلم شکست. من همه دختران ایران را دختر خودم می دانم. اما از مادران و پدران خواهش می کنم که به بچه هاشون چه پسر و چه دختر یک سری چیزها را یاد بدهندو باهاشون طوری رفتار کنند که بچه ها راحت اتفاقی براشون افتاد همون اول به پدر و مادر راحت انتقال دهند یا مشکلات همون اول جلویش گرفته شود. مثلا من با دختر خواهرم خیلی راحتم خیلی مسائل را همون دوره ابتدایی بهش یاد دادم و گفتم که اگر راننده سرویس شما تو سرویس به شما یا هر دختر دیگری حرف بدی زد یا گفت تو بیا جلو بشین بیا بمن بگو یا خیلی مسائل دیگر.ما باید تا هفت سالگی بچه هامون را خوب کنترل کنیم بعد یک سری چیزها را بهش آموزش بدیم تا آگاه باشند و اون اتفاق براشون اتفاق افتاد سریع خانواده ها را در جریان بگذارند. شرم و ترس از پدر مادر در بازگو کردن بعضی مشکلات افت بزرگ بچه ها بویژه دختران معصوم ما شد هاست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین