کد خبر: ۳۶۸۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

ابتلا سالانه 4800 نفر به سرطان معده در ایران

رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران گفت: سالانه چهار هزار و 800 نفر در کشور به سرطان معده مبتلا می شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمدرضا قوام نصیری روز چهارشنبه در حاشیه نخستین کنگره بین المللی سرطان در بیمارستان رضوی مشهد طی گفت و گو با ایرنا ابتلا سالانه 4800 نفر به سرطان معده در ایرانافزود: سرطان معده شایعترین سرطان در بین مردان در ایران و تمام دنیا شناخته شده است. 

وی ادامه داد: این بیماری که ابتلا به آن مرتبط با نوع تغذیه است هم اکنون در کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا، چین، ژاپن، ایران و کانادا شایع است. 

رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران همچنین شایعترین نوع سرطان در زنان را سرطان پستان عنوان و بیان کرد: در ایران سرطانهای دستگاه گوارش فوقانی مانند مری و معده شیوع بیشتری نسبت به سرطانهای دستگاه گوارش تحتانی مانند روده بزرگ دارد. 

وی گفت: عادتهای غلط تغذیه ای، کمبود ویتامینهای E.C.D و وجود 'نیتروزامینها' در مواد نگهدارنده، آب آلوده و دفع غیربهداشتی فاضلاب نقش مهمی در ابتلا به سرطانهای دستگاه گوارش دارند. 

دکتر قوام نصیری با اشاره به چالشهای پیش روی کنترل و درمان سرطان در ایران افزود: هم اکنون از توان انجمنهای علمی مرتبط با سرطان برای تشخیص و درمان این بیماری بطور شایسته استفاده نمی شود. 

وی ادامه داد: گرچه تاسیس کمیته ملی سرطان از سال گذشته تاکنون به همت وزارت بهداشت یکی از گامهای مثبت در این زمینه به شمار می رود اما آن کمیته نوپاست و چالشها و مشکلات در این زمینه بسیار می باشد. 

وی تخصیص اعتبار لازم، فراهم کردن دستگاههای پیشرفته رادیوتراپی و تهیه داروهای جدید و خاص را از نیازهای ضروری برای کنترل و مقابله با سرطان در ایران برشمرد. 

رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران گفت: گفت: بدنبال پیگیریهای انجام شده هم اکنون ایران در سازمان 'ازمو' که یکی از بزرگترین سازمانهای علمی پیرامون سرطان در دنیا است صاحب کرسی برای اظهار نظر و تبادلات علمی و پژوهشی می باشد. 

کنگره بین المللی سرطان به میزبانی بیمارستان تخصصی رضوی مشهد تا 31 اردیبهشت جاری ادامه دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین