کد خبر: ۳۶۸۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

رئیس‌جمهور افغانستان به ایران می‌آید

رؤسای جمهوری ایران، افغانستان و هند روز دوشنبه در تهران نشست سه‌جانبه خواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
 اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان روز دوشنبه به ایران سفر خواهد کرد. سفر اشرف غنی به ایران یک سفر کاری چند‌ساعته همزمان با سفر رئیس‌جمهوری هند خواهد بود.

مودی، رئیس‌جمهوری هند، یکشنبه شب سفر دوروزه خود را به تهران آغاز خواهد کرد.

اشرف غنی و مودی روز دوشنبه در نشستی سه‌جانبه با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان توافقنامه سه‌جانبه بندر تزانزیتی چابهار را به امضا خواهند رساند.

رئیس‌جمهور افغانستان به ایران می‌آید

اشرف غنی در حضور چند ساعته خود در تهران، دیدار دوجانبه‌ای نیز با روحانی خواهد داشت و سپس در نشست سه‌جانبه با رئیس‌جمهوری هند حضور پیدا می‌کند و بعد از آن نیز وزیران راه سه کشور در حضور رؤسای جمهوری توافق سه‌جانبه را امضا خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری هند نیز در تهران روز دوشنبه با رئیس‌جمهوری کشورمان و دیگر مقامات دیدار خواهد داشت و در ضیافت ناهار ریاست جمهوری حضور پیدا خواهد کرد.

مودی دوشنبه‌شب تهران را ترک می‌کند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان خبر سفر محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان، با هدف امضای توافقنامه بندر چابهار به ایران را اعلام کرده است.

به گزارش آنا،عبدالله عبدالله، رییس اجراییه دولت وحدت ملی، که در حال حاضر در یک سفر رسمی در چین به سر می‌برد، با بیان این مطلب گفت: «افغانستان توجه زیادی به توسعه زیر بناها و همگرایی منطقه‌‌ای دارد و محمد اشرف غنی به زودی در سفر به ایران، تفاهمنامه بندر چابهار را امضا خواهد کرد.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین