کد خبر: ۳۶۸۸۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

آنکارا سفیر اتحادیه اروپا را احضارکرد

پایگاه اینترنتی صباح اعلام کرد: هانسژورگ هابر رییس هیات نمایندگی سیاسی اتحادیه اروپا در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه احضار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
پایگاه اینترنتی صباح امروز (پنجشنبه) افزود: هابر برای ابلاغ اعتراض ترکیه به سخنان وی در مورد این کشور که 13 می ایراد کرده بود، روز هفدهم ماه جاری میلادی به وزارت خارجه ترکیه احضار شد.

به گزارش این پایگاه خبری، مسوولان وزارت خارجه ترکیه با تقبیح سخنان هابر خواستار دقت بیشتر وی در ایراد سخنانش شدند.

هابر 13 ماه جاری در گفتگو با برخی خبرنگاران در مورد لغو روادید ورود برای اتباع ترکیه از سوی اتحادیه اروپا گفته بود: 72 شرط اتحادیه اروپا در این زمینه از سال 2013 اعلام شده و مشخص بود؛ ما یک ضرب المثل داریم که می گوید کار را مانند یک ترک شروع و مانند یک آلمانی باید به پایان رساند ولی در مورد روادید و بجای آوردن شرایط اتحادیه اروپا، ترکیه برعکس این ضرب المثل عمل کرده است.

به گزارش ایرنا از آنکارا، مسوولین ترکیه و در راس آنها رجب طیب اردوغان اعلام کرده اند که ترکیه خواست اتحادیه اروپا در مورد تعریف تروریسم را در مرحله فعلی بجای نخواهد آورد.

اردوغان در واکنش به این خواست اتحادیه اروپا که یکی از شرایط برای لغو روادید ورود اتباع ترکیه به کشورهای این اتحادیه عنوان شده، گفت: ما این شرط را بجای نمی آوریم، اتحادیه اروپا اگر می خواهد به راه خود برود، ما نیز به راه خود می رویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین