کد خبر: ۳۶۸۹۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

پایان بی‌نتیجه نشست گروه چهار جانبه افغانستان

مذاکرات چهار کشور درگیر در مسئله افغانستان در حالی به پایان رسید که هیچ پیشرفتی در چگونگی مذاکره با طالبان یا کشاندن این گروه پای میز مذاکره حاصل نشد.
آفتاب‌‌نیوز :
تازه‌ترین مذاکرات چهار کشور افغانستان، چین، آمریکا و پاکستان درباره مسئله صلح افغانستان و مذاکره آن با طالبان روز چهارشنبه با تعهد در ادامه مسیر دستیابی به صلح و فشار بر گروه‌ها برای حضور در مذاکرات پایان یافت.پایان بی‌نتیجه نشست گروه چهار جانبه افغانستان

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پایان این جلسه هم‌چنین با اشاره به حمله اخیر 19 آوریل در کابل، طرفین خشونت‌ها در افغانستان را محکوم کردند.

اما این جلسه هم مانند جلسات گذشته به نتیجه ملموسی در این مسئله منجر نشد که این گروه چهار جانبه چگونه طالبان را پای میز مذاکره بکشاند؛ گروهی که همواره تاکید می‌کند حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نیست. با این حال اما در بیانیه نهایی این نشست به گروه‌هایی که در حمله اخیر کابل دست داشتند هشدار داده شد که " با نتایج این اقدام خود مواجه خواهند شد." در این بیانیه اما اشاره‌ای به این نتایج نشده است.

در این میان پاکستان نیز از انجام هر گونه اقدام مستقیم علیه شبکه حقانی خودداری می‌کند؛ گروهی که هم کابل و هم واشنگتن آن را مسئول حمله اخیر افغانستان می‌دانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین