کد خبر: ۳۶۸۹۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
معاون وزیر دارایی انگلیس در کنفرانس بانکی ایران در لندن اعلام کرد:

اعلام آمادگی لندن برای کمک به رفع موانع بانکی در ارتباط با ایران

'دامیان هیندز' معاون وزیر دارایی انگلیس روز پنجشنبه در سخنانی در کنفرانس مالی و بانکی مرتبط با ایران در لندن با تاکید بر رفع موانع موجود در تعاملات بانکی با ایران، گفت: لندن آمادگی اجرای تعهداتش را در چارچوب برجام برای رفع این موانع دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
دامیان هیندز، معاون وزیر دارایی انگلیس در سخنانی در کنفرانس یک روزه «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی ' با اشاره به برداشته اعلام آمادگی لندن برای کمک به رفع موانع بانکی در ارتباط با ایرانشدن تحریم ها و بارگشت ایران به مدار اقتصادی جهانی گفت که این مساله همه را هیجان زده کرده است.

وی ایران را مهد تمدن و محل تلاقی تمدن غرب و شرق برشمرد و تصریح کرد انگلیس آمادگی دارد تا در جریان بازگشت ایران به اقتصاد جهانی به این کشور کمک کند و جزیی از این مسیر باشد.

هیندز با اشاره اجرایی شدن برجام یادآور شد که دولت انگلیس نماینده ویژه ای را در امور تجاری به تهران منصوب کرده، شماری از شخصیت های اقتصادی و سیاسی اش را به ایران فرستاده و تلاش کرده است تا زمینه گسترش روابط تجاری با ایران را فراهم سازد.

معاون وزیر دارایی انگلیس با بیان اینکه بذر گسترش روابط اقتصادی با ایران پاشیده شده است، تصریح کرد راه بازگشت ایران به مدار اقتصاد جهانی ساده نیست اما آنهایی که متعهد به این راه هستند از منافعش بهره مند خواهند شد

وی در خصوص موانع ارتباط بانکی میان بانک های ایرانی و بین المللی خاطر نشان ساخت که انگلیس آمادگی اجرای تعهداتش را در چارچوب برجام برای رفع این موانع دارد.

'فیلیپ هاموند' وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز پنجشنبه هفته گذشته با تاکید بر رفع موانع موجود در تعاملات بانکی با ایران، بیان داشت: ما در تلاش هستیم که بین شکاف موجود پلی بزنیم ... تا به بانک های جهانی و اروپایی اجازه دهیم تا از صاحبان و کسب کار اروپایی برای از سر گیری تجارت عادی با طرف های ایرانی و سرمایه گذاری در این کشور حمایت کنند.

هاموند همزمان با نشست جان کری وزیر خارجه آمریکا با مقامات ارشد بانک های انگلیسی و اروپایی در لندن عنوان کرد این به معنای غلبه بر واقعیت هایی است که بانک های اروپایی در عمل به آن مواجه هستند.

پیش از این مقامات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اجرای کامل تعهدات تهران در چارچوب برجام خواستار جدیت طرف‌های مقابل در اجرای تعهدات مرتبط با برجام به ویژه در زمینه امور مالی و بانکی شده اند.

کنفرانس یک روزه «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» با همکاری موسسه 'یورو مانی' (The Euromoney) و بانک مرکزی ایران با هدف بررسی گام های لازم جهت بازگشت و اتصال بانک های ایرانی به جامعه اقتصاد بین المللی صورت می گیرد. 

به دنبال سخنران معاون وزیر دارایی انگلیس در کنفرانس «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و احمد عزیزی مشاور رییس بانک مرکزی نیز سخنرانی داشتند. 

'فرانسیسکو فینی' مسوول بخش سیاست تحریم های اتحادیه اروپا از دیگر سخنرانان در این کنفرانس بین المللی است. 

مصطفی بهشتی‌روی، عضو هیات‌مدیره بانک پاسارگاد، حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران و شماری از مقامات و فعالان اقتصادی ایران و انگلیس، تحلیل گران و مشاوران اقتصادی نیز در این کنفرانس شرکت دارند. 

بانکداران بین المللی و سرمایه گذاران در این کنفرانس، این فرصت را خواهند داشت تا در یک فضای تعاملی به طور مستقیم با مقامات مالی و اقتصادی ایران مسایل خود را مطرح سازند. 

بررسی چالش های ایران برای دستیابی به جایگاه قبلی اش در بانکداری بین المللی و جامعه مالی جهانی پس از لغو تحریم ها، همچنین بررسی فرصت های موجود در بازار سرمایه از دیگر اهداف این کنفرانس عنوان شده است. 

کنفرانس «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» پیش از این قرار بود در روز 8 مارس (18 اسفندماه ) در لندن برگزار شود که به دلیل آنچه مشکل صدور روادید برای برخی از شرکت کنندگان آن عنوان شد، به تعویق افتاد. 

به گزارش ایرنا، «یورو مانی» در بیانیه ای در تارنمای خود نوشته بود: ما زمان دیگری را تنظیم خواهیم کرد که در آن از مشارکت و حضور حداکثری هیات ایرانی اطمینان حاصل کنیم. 

این کنفرانس در هتل اینترکانتیننتال لندن برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین