کد خبر: ۳۶۸۹۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹

برنامه‌ریزی داعش برای حملات حینِ برگزاری یورو ۲۰۱۶

رئیس یک نهاد اطلاعاتی در فرانسه هشدار داد که تروریست‌های داعش در حال برنامه‌ریزی برای حملات تازه به این کشور در زمان برگزاری مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶ هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که کمتر از یک ماه تا برگزاری مسابقات فوتبال یورو 2016 به میزبانی فرانسه باقی است،‌ مقام ارشد اطلاعاتی فرانسوی درباره احتمال حملات تروریستی به این کشور هشدار داد.

مسابقات فوتبال یورو 2016 قرار است 21 خرداد تا 20 تیر به میزبانی فرانسه برگزار شود اما این کشور،‌ از زمان حملات تروریستی پاریس که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، در وضعیت اضطراری به سر می‌برد.

به گزارش رویترز، رئیس اداره کل امنیت داخلی فرانسه که یکی از سازمان‌های اطلاعاتی  این کشور زیر نظر وزارت کشور است درباره احتمال حملات تروریستی در جریان مسابقات یورو 2016 هشدار داد.

«پاتریک کالوار» در جلسه دهم می کمیته دفاعی پارلمان فرانسه، درباره «شکل جدید حملات تروریستی» که در آن مواد منفجره در اماکن پرجمعیت قرار داده شود و این اقدام به صورت مکرر تکرار شود، هشدار داد.

اظهارات این مقام اطلاعاتی فرانسه امروز پنجشنبه و چند روز پس از حضور او در نشستی با نمایندگان فرانسوی در رسانه‌ها منتشر شده است.

او به نمایندگان پارلمان گفته بود: «فرانسه با بیشترین تهدید مواجه است و ما می‌دانیم که داعش در حال برنامه‌ریزی برای حملات جدید است».

به گزارش فارس، این مقام اطلاعات فرانسوی همچنین تاکید کرد که داعش برای حملات جدید تعداد 645 تبعه فرانسوی یا ساکنانی که اکنون در سوریه یا عراق هستند و 400 تن از آنها «جنگجو» هستند را در اختیار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین