کد خبر: ۳۶۹۰۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹

تردد نخستین اتوبوس دارای WiFi در نیویورک

اوایل سال جاری میلادی بود که اندرو کومو فرماندار نیویورک وعده داد تا پیش از پایان سال 2016، شهر نیویورک به 75 دستگاه اتوبوس شهری دارای فناوری WiFi مجهز خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
هنگامی که در شهری بزرگ سفر می کنید، گاهی اوقات پیش می آید که آنتن دهی تلفن همراه در برخی مناطق آن چندان مطلوب نباشد. در میان انبوه کاربران و ساختمان های بلند، باز کردن یک صفحه وب با استفاده از اینترنت تلفن همراه نیز گاهی دشوار خواهد بود. اما خبر خوب برای شهروندان نیویورکی این است که دیگر لازم نیست نگران این مشکل باشند، حداقل هنگامی که سوار اتوبوس های شهری هستند.

تردد نخستین اتوبوس دارای WiFi در نیویورک

اوایل سال جاری میلادی بود که اندرو کومو فرماندار نیویورک وعده داد تا پیش از پایان سال 2016، شهر نیویورک به 75 دستگاه اتوبوس شهری دارای فناوری WiFi مجهز خواهد شد. البته این طرح محدود به 75 دستگاه اتوبوس نیست و قرار است تعداد این اتوبوس های پیشرفته در نهایت به 2000 دستگاه برسد. اتوبوس های دارای اتصال اینترنت WiFi علاوه بر تردد در تمام مناطق شهری نیویورک، مناطق حومه این شهر را نیز پوشش خواهند داد. در حالی که پیش از این وعده داده شده بود اولین سری از این اتوبوس ها در پاییز امسال وارد خیابان های نیویوک می شوند، نخستین اتوبوس دارای WiFi کار خود را از هم اکنون و پیش از موعد مقرر آغاز کرده است.

مقامات نیویورک وعده داده اند روزانه چهار تا پنج دستگاه دیگر به ناوگان اتوبوس های دارای WiFi اضافه خواهند کرد تا سری 75 این اتوبوس ها تکمیل شود. قرار است این طرح تا پایان تابستان به پایان برسد. پس از پایان کامل این طرح، 2000 دستگاه اتوبوس دارای اتصال اینترنتی دیگر نیز طی پنج سال آینده به ناوگان حمل و نقل شهری نیویورک افزوده می شوند. همچنین، قرار است تا پایان سال 2017 تمامی اتوبوس های قدیمی تر نیویورک نیز که فاقد اتصال به اینترنت هستند نیز نوسازی شده و دسترسی به اینترنت را در اختیار مسافران خود قرار دهند.

هنوز مشخص نیست سرعت اینترنت در این طرح چه میزان خواهد بود، چرا که مقامات نیویورک تنها به ذکر "اینترنت پرسرعت" بسنده کرده اند. می دانیم که هر اتوبوس دارای 35 تا 55 ورودی USB خواهد بود. در نتیجه نه تنها امکان استفاده از اینترنت در اختیار شهروندان نیویورک قرار می گیرد، بلکه قادر خواهند بود دستگاه های همراه خود را شارژ نیز بکنند.

منبع: تک شات
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
پیمان
|
Denmark
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
0
از این اتوبوس های شهری و قطار ها که مجهز به WiFi مجانی بوده باشند ما سالیان است تو کپنهاک پایتخت دانمارک داریم. فکر کنم تو کشورهای دیگه اروپا هم این بوده باشه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین