کد خبر: ۳۶۹۰۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

شهربانو امانی: از سخنانم بهره‌برداری جناحی شد

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به انتقاداتی که از سخنانش در افتتاحیه جشنواره فیلم سبز شد، گفت: در آستانه سفر رییس‌جمهور به استان آذربایجان غربی از صحبت‌هایم بهره‌برداری جناحی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
شهربانو امانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: 25 اردیبهشت ماه همزمان با تهران در 31 استان پس از وقفه‌ای 10 ساله پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز به عنوان یک رخداد بسیار مهم فرهنگی و زیست محیطی با تلاش دولت تدبیر و امید برگزار شد. من سخنران افتتاحیه این جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه بودم.

وی با اشاره به محورهای سخنرانی خود در این جشنواره، اظهار کرد: در این جشنواره درباره چالش‌های مهم جهان در تنها کره خاکی و مامن زندگی انسان‌ها، بحران‌های محیط زیستی و تغییرات اقلیمی صحبت کردم که منجر به بحران‌های محیط زیستی و نابودی کره زمین شده است و این وضعیت یکی از مشکلات بسیار حاد و جدی هزاره سوم محسوب می‌شود.

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: مشکلات متعددی در کشور ما در زمینه زیست محیطی به ویژه ارومیه و تالاب‌های کشور داریم چراکه این تالاب‌ها در حال خشک شدن هستند. من تلاش کردم در سخنرانی خود مشکلات جهانی و منطقه‌ای به ویژه معضلات زیست محیطی کشورمان را مطرح کنم. علاوه بر آن به شهدای گرانقدر اشاره کردم که هر آنچه داشتند را در طبق اخلاص قرار دادند و به دشمن متجاوز - که مورد حمایت کشورهای قدرتمند بود- اجازه ندادند که حتی یک میلی‌متر از خاک پاک کشورمان را تصاحب کند.

امانی در ادامه گفت: در سخنانم تلاش کردم مجاهدت‌های رزمندگان اسلام را به نوعی با جنگ با طبیعت پیوند بزنم چرا که در جنگ با طبیعت هیچ کشوری پیروز نشده است چون هرچه قدر زخم بر پیکر مادر جهان زده می شود، انسان‌ها متضرر می‌شوند و دریاچه ارومیه را مثال زدم.

وی اضافه کرد: 17 هدف مهم برای توسعه پایدار مطرح شده که علاوه بر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی، زیست محیطی اضافه شده و رییس جمهور ایران در این زمینه تلاش مضاعفی کردند.

امانی با بیان اینکه بخش مهمی از مدعوین این همایش دانشجویان بودند، گفت: با توجه به اینکه در آستانه تعطیلات تابستانی دانشگاه‌ها قرار داریم، تلاش کردم نسل جوان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی را به شهدایی که در سال 58 با آنها کار می‌کردیم وصل کنم و تعدادی از آنها را نام بردم و به فرهنگ ایثار و شهادت پرداختم اما متاسفانه مخالفان ما، دست به انتخاب گزینشی از سخنرانی من زدند این در حالیست که من کد صحبت‌هایم، فرمایشات مقام معظم رهبری در 17 اسفند ماه سال 93 در زمینه محیط زیست بود و اشاره کردم که ارزش‌های شهدا و دستاورد خون آنان برای توسعه پایدار و سربلندی کشور بوده است اما متاسفانه از این سخنان بهره‌برداری جناحی شد.

مشاوررییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این اتفاق در حالی رخ داد که در آستانه سفر رییس‌جمهور به استان آذربایجان غربی قرار داریم البته باید توجه داشت که نخستین مصوبه دولت احیای دریاچه ارومیه بود و با کمک خداوند و حساسیت مردم، ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکنون عملکرد خوبی داشته است . هر چند که برنامه‌های این ستاد در قالب یک برنامه میان مدت 10 ساله تعریف شده است.

امانی در پایان گفت: کسانی که مورد اقبال مردم قرار نگرفتند تلاش می‌کنند به صورت بسیار جدی در مقابل حضور زنان در حوزه‌های مختلف مانع‌تراشی کنند و شبکه‌ای قوی دارند و متاسفانه از پول بیت‌المال برای دستیابی به اهداف‌شان استفاده می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
شهیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
2
0
با تشکر از بچه های خوب افتاب.
کمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
2
متاسفم برای این سایت چرا کامنت را برعکس منتشر میکنید ، خانم امانی یک فرد مغرور و ....هست تمام
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین