کد خبر: ۳۶۹۱۰۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

خنکی هوای کشور در 3 روز آینده/شرایط ناپایدار جوی در تهران نگران‌کننده نیست

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با طبیعی خواندن شرایط تندری و ناپایدار جوی در فصل بهار از وقوع سیلاب در برخی استان‌ها در روز آینده خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت امروز هوای استان تهران اظهار کرد: تندباد شدید امروز در تهران ناشی از ابرهای جوششی است که این شرایط جوی برای این مقطع از سال طبیعی بوده و جای نگرانی نیست.

وی افزود: انتظار نداریم امروز در تهران طوفانی که در سال‌های گذشته رخ داده را تجربه کنیم اما به هر صورت شرایط در فصل بهار در اکثر نقاط کشور از جمله در استان تهران ناپایدار است و امکان وقوع سیلاب ناگهانی وجود دارد به طوری که روز گذشته در ارتفاعات شمال تهران و حتی استان‌های مازندران و گیلان وزش باد شدید رخ داد.

پیش‌بینی گرد و غبار در ایلام، کرمانشاه و خوزستان
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در این شرایط در دره‌های کوهستانی پرشیب احتمال وقوع سیل‌های ناگهانی، برخورد صاعقه به ویژه در مناطق کوهستانی، وقوع شرایط تندری (طوفانی) و رگبارهای موقت شدید با پتانسیل آبگرفتگی و تگرگ وجود دارد، گفت: به سبب افزایش سرعت وزش باد روی عراق طی امروز و فردا پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان پیش‌بینی می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از شرایط مخرب جوی، اقدامات احتیاطی لازم توسط هموطنان و سازمان‌های اجرایی به عمل آید.

وظیفه اظهار کرد: روز جمعه 31 اردیبهشت در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط استان‌های تهران، البرز، قزوین، شمال سمنان، کرمان و شرق یزد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. همچنین این شرایط جوی در روز شنبه اول خرداد، برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی تهران، شمال سمنان و نیمه شرقی یزد و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه وقوع سیل در این فصل از سال به صورت موقت و محلی بوده و به حدی فراگیر نیست که بارش‌های زیادی را به دنبال داشته باشد، افزود: امروز (جمعه 31 اردیبهشت) در شمال سمنان، تهران، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و بخش‌هایی از استان‌ یزد احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این موج در حال گذر است و شرایط تندری و ناپایدار روز آینده (شنبه اول خرداد) کمابیش در بخش‌های شرقی، ارتفاعات البرز، مازندران، شرق استان تهران برقرار است، اضافه کرد: این شرایط تقریبا تا روز شنبه ادامه دارد و بعد از گذر موج، شرایط پایدار در کشور ایجاد می‌شود.

افزایش دمای کشور از سه‌شنبه آینده
وظیفه با بیان اینکه طی هفته آینده تا روز دوشنبه سوم خرداد، هوای خنک‌تری را نسبت به هفته قبل تجربه خواهیم کرد و از روز سه‌شنبه 4 خرداد به بعد افزایش دما را خواهیم داشت، گفت: در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده (3 تا 5 خرداد) در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز، بارش‌های بهاری را در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با نفوذ جریانات خنک شمالی روی دریای خزر طی روزهای جمعه 31 اردیبهشت و شنبه اول خرداد کاهش دما، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: طی دو روز آینده به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب، ابرناکی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

استان‌های پربارش امروز
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (جمعه 31 اردیبهشت) برای استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، سمنان و خراسان شمالی باران شدید پیش‌بینی می‌شود، افزود: یکشنبه دوم خرداد، گستره بارش محدود به شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود.

به گفته وظیفه، روزهای جمعه و شنبه دریای خزر مواج و طوفانی است و همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز شنبه اول خرداد، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات

رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 28 و 19 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه دوم خرداد، کمی ابری، در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات و وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 29 و 18 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین