کد خبر: ۳۶۹۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

جنبش النهضة تونس رسما از اخوان الملسمین جدا شد

جنبش النهضه تونس که در حال برگزاری کنگره سراسری خود پس از سال‌ها تعطیلی آن است، جدایی‌اش از گروه اخوان المسلمین را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 کنگره سراسری جنبش النهضة تونس سه روز به طول می‌انجامد که با حضور باجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس، راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضة،‌ عبدالفتاح مورو، معاون وی و تعدادی از رهبران این جنبش آغاز شد. النهضه ضمن اعلام جدایی‌اش از اخوان المسلمین از تاسیس یک حزب سیاسی مستقل خبر داده است.جنبش النهضة تونس رسما از اخوان الملسمین جدا شد

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری بوابه الفجر،النهضه یک جنبش سیاسی، دینی، اجتماعی در تونس است که از لحاظ ایدئولوژی شاخه‌ای از اخوان المسلمین محسوب می‌شد. النهضه پس از انقلاب تونس برای مدتی توانست قدرت را در دست بگیرد.

الغنوشی در این کنگره گفت: انتقاد از خود یک اصل در دنیای مدرن است و همان گونه که ما پیشتر نیز آن را انجام داده‌ایم، در دهمین کنگره سراسری جنبش، آن را چنانکه بسیاری از مردم تونس انتظار دارند، اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ حل بحران‌های خاورمیانه نیازمند آشتی و رفع اختلافات میان فقرا و ثروتمندان، شمال و جنوب و فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و ادیان مختلف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین