کد خبر: ۳۶۹۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

بیشتر مکمل‌های داخل کشور آلوده و اعتیاد آور است/ استفاده کنندگان دیر بچه‌دار می‌شوند

مشاور معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌ها وزارت ورزش و جوانان گفت: دارو و مکمل در کشور ما آلوده، تاریخ گذشته و سودجویانه است و زمانی که این مکمل ها استفاده شود از آنجا که بسیاری مشتقات شیشه دارد در مدت یک ماه اعتیاد را به دنبال دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
مشاور معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌ها وزارت ورزش و جوانان گفت: دارو و مکمل در کشور ما آلوده، تاریخ گذشته و سودجویانه است و زمانی که این مکمل ها استفاده شود از آنجا که بسیاری مشتقات شیشه دارد در مدت یک ماه اعتیاد را به دنبال دارد.

منطقه مازندران، امیر عفراتی در نخستین همایش مدیریت نوین باشگاه‌های مازندران که در هلال احمر مازندران برگزار شد، گفت: باید از افرادی که به تازگی در باشگاه‌ها وارد فعالیت می‌شوند حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: افرادی که می‌توانند در مکان‌هایی که فاقد باشگاه ورزشی است، اقدام به راه‌اندازی کنند از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان حمایت می‌شوند.

مشاور معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌ها وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه باشگاه‌هایی که پروانه ندارند باید به سرعت مجوز بگیرند، خاطرنشان کرد: اگر در باشگاه‌های مازندران، فوت، قطع عضو و حوادث دیگری اتفاق بیفتد چون مسئولان ورزشی استان در دادگاه‌ها بازخواست می‌شوند باید این باشگاه‌ها مجوز خود را از اداره کل ورزش کسب کنند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ورزش نیروی انسانی توانمند است، افزود: تعداد قابل توجهی از مربیان هستند که مدرک مربیگری دارند اما اطلاعات خود را به روز نکرده و سال‌ها به شیوه سنتی فعالیت می‌کنند.

عفراتی اظهار کرد: در حال تهیه یک سامانه هستیم که همه باشگاه داران از طریق دفاتر پیشخوان بتوانند درخواست‌های خود را از این طریق مطرح کنند و نیز یک نرم افزار دیگر تهیه شده که باشگاه‌داران می‌توانند از هر نقطه از ایران با وزارت ورزش ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: برخورد با باشگاه‌ها قبلا سلیقه‌ای بوده و درحال حاضر 5 تا 6 میلیون نفر در باشگاه‌های ورزشی فعالیت دارند.

مشاور معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌ها وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اثرات سوء برخی از داروها و مکمل‌های غذایی برای بدنسازی، گفت: بسیاری از افرادی که از داروهای بدنسازی استفاده می کنند دیر صاحب فرزند می‌شوند و بیشتر مکمل‌های داخل کشور آلوده به کورتون است.

وی با تاکید بر اینکه مربیان باید مربیگری کنند و در حوزه های دیگر دخالت نکنند، افزود: دارو و مکمل در کشور آلوده تاریخ گذشته و سودجویانه است و زمانی که این مکمل ها استفاده شود از آنجا که بسیاری مشتقات شیشه دارد در مدت یک ماه اعتیاد را به دنبال دارد.

دبیر کمسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تجارت مکمل‌ها چهارمین تجارت جهان است، عنوان کرد: باید با مربیان خاطی برخورد شود و باشگاهها را از فروش مکمل‌ها خارج کنیم.

وی با اشاره به اینکه، باشگاه‌ها به ویژه، درجه یک دو و سه درجه بندی می‌شوند، افزود: از 17 هزار باشگاه 12 هزار باشگاه بدنسازی و نیمی از باشگاه برای بانوان و آقایان مشترک است.

عفراتی گفت: باشگاهها کشور ذهن افراد و علاقه مندان به ورزش را تحت تاثیر قرار می‌دهند و برخی از والدین و خانواده ها از این نگران هستند که جوانان به دنبال سالم سازی جسم هستند ولی با پخش موزیک‌های نامناسب ذهن آنها را بیمار می کنند.

وی افزود: بانک موسیقیایی در هر استان تشکیل می‌شود تا در باشگاهها از موزیک‌های سالم و مشخص استفاده شود و باید موزیک ها را در وقت اذان قطع کنند.

دبیر کمسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: یک سامانه برای اظهار نظر خانواده‌ها تهیه شده که با راه اندازی آن جامعه می تواند از این طریق با وزارت ورزش ارتباط داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرط متاهل بودن برای کسب مجوز باشگاه داری حذف شد، افزود: همه باشگاه داران باید شیوه نامه انظباطی را امضا کنند و باید به داشتن اینترنت مجهز باشند.

عفراتی با بیان اینکه سازمان نظام ورزشی در حال شکل گیری است تا بتواند در اعطای مجوزها اقدام کند، گفت: ماساژورها زیر مجموعه باشگاه‌ها قرار دارند و مدارس ورزشی را نیز به باشگاهها ارائه می دهیم تا منفعت آن را باشگاه ببرد و مسئولیت آن بر عهده موسس باشگاه است.

وی با بیان اینکه پروژه های ورزشی درآمدزا نیست، افزود: 90 درصد باشگاههای کشور استیجاری است و در صورتی که اظهار نامه مالیاتی بدهند از پرداخت مالیات معاف هستند.

به گزارش ایسنا،‌ دبیر کمسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان گفت: انواع رقص ار لحاظ شرعی در باشگاه ها محل اشکال دارد و جزو ورزش نیست، اما ورزش ایروبیک مورد تایید است چون یک ورزش بانشاطی بوده و موجب افزایش ضربان قلب نیز می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین