کد خبر: ۳۶۹۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

جهانگیری: تولید یک داروی جدید هر دو ماه افتخار بزرگی در دولت تدبیر و امید است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: در دولت تدبیر و امید تولید یک داروی جدید هر دو ماه افتخاری بزرگ و کاری مهم در بخش دارویی کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری صبح امروز (شنبه) در آیین معرفی دستاوردهای صنعت دارویی کشور در دولت تدبیر و امید افزود: ما به این توانمندی علمی و نسل جوان خلاق کشور افتخار می‌کنیم. کار مهمی هم در بخش تولیدات دارویی و هم علم و فناوری این حوزه انجام شده است. 

وی اظهار داشت: حال اگر عده‌ای نمی‌خواهند به ساخت هر دو ماه یک داروی جدید در کشور افتخار کنند به خودشان مربوط است. آنها نمی‌دانند که به چه چیزی باید افتخار کنند.

معاون اول رئیس جمهوری که در مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده‌های دارویی سخن می‌گفت با تاکید بر این که در کنار هر دانشگاه باید یک مرکز رشد وجود داشته باشد، یادآور شد: این مراکز رشد باید به تبدیل ایده‌ها به محصول کمک کنند، در این صورت است که می‌توان در مثبت شدن تراز تجاری کشور موثر بود.

جهانگیری همچنین به تدوین بسته حمایتی صادرات اشاره کرد و گفت: به احتمال زیاد این بسته را امروز یا به زودی ابلاغ می‌کنم که بر اساس آن صندوق توسعه ملی وام ارزان به صادرکنندگان می دهد.

وی یادآور شد: صادرات باید به سمت کالاهای دانش بنیان و دارای فناوری پیشرفته سوق یابد همچنین کیفیت و کمیت داخلی به ویژه در بخش دارویی رضایت بخش باشد.
 
معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت حمایت جدی از بخش خصوصی در همه رشته‌ها به‌ویژه تولید دارو خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید بار تولید و اقتصاد کشور را بر دوش بگیرد. 

جهانگیری به برگزاری همزمان مراسم معرفی دستاوردهای دارویی دولت تدبیر و امید با روز بهره‌وری اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهای حیاتی کشور و اقتصاد بهره‌وری است، در بسیاری از کشورها سهم عمده رشد اقتصاد از افزایش بهره‌وری به دست می‌آید که شامل بهره‌وری نیروی انسانی، سرمایه‌های فیزیکی و کل عوامل تولید است. 

وی ادامه داد: با این که ایران کشوری اسلامی است و به ارزش‌های دینی و بهترین بازدهی و بهره برداری انسان از توان، وقت و انرژی تاکید دارد اما با بدترین وضعیت بهره‌وری در کشور مواجه هستیم. 

وی توضیح داد: از برنامه سوم توسعه،‌ بهره‌وری یکی از اهداف ذکر شده بود و در سند چشم‌انداز نیز پیش‌بینی شد که رشد هشت درصدی 2.5 واحد از محل بهره‌وری باشد. 

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که بر اساس گزارش 10 ساله سند چشم‌انداز توسعه بهره‌وری در کشور بسیار پایین است، اظهار داشت: این مشکل و بیماری مزمن باید از اقتصاد ایران برچیده شود. 

جهانگیری یادآور شد: ما از نخبگان، صاحبنظران و کسانی که می‌توانند در فرهنگ‌سازی بهره‌وری موثر باشند، کمک می‌خواهیم، با بهره‌وری خوب، هزینه‌های تولید کاهش و کیفیت محصولات و قدرت رقابت در بازارهای بین‌المللی افزایش می‌یابد. 

وی به تاکید اقتصاد مقاومتی بر افزایش بهره‌وری اشاره کرد و گفت: باید از تولید و واردات را به‌ویژه در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت کنیم. 

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: صبح امروز پیش از آمدن به این برنامه روزنامه‌ها را مرور کردم. گاهی به برخی از این روزنامه‌ها نگاه نکنیم، بهتر است؛ چرا در جامعه اسلامی این گونه اظهارنظر می‌شود؟ گفته شده بود، همه نگاه‌های این دولت به آمریکا است، همه بار دولت بر دوش وزارت امور خارجه است و غیر از گفت‌وگو با آمریکا هیچ دستاورد دیگری نداشته است.
 
جهانگیری تاکید کرد: این در حالی است که امروز یکی از اصلی‌ترین طرح‌های دولت رونمایی می‌شود. 

وی با اشاره به طرح بزرگ و مهم تحول سلامت ، یادآور شد: در سال 94 یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصادی را پشت سر گذاشتیم. برای ما قابل پیش‌بینی نبود که درآمدهای کشور به این میزان کاهش یابد، بهمن‌ماه برجام اجرایی شد و دولت به تمامی تعهدات خود پایبند است. 

وی خطاب به مسئولان حوزه بهداشت گفت: می‌دانیم که برخی عدم پرداخت‌ها مشکلاتی برای شما به وجود آورده است. ما به‌دنبال رفع آنها هستیم. 

معاون اول رئیس جمهوری همچنین به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود‌: یک عده‌ای سعی می‌کنند مقوله اقتصاد مقاومتی را برای مردم پیچیده و آنها را نگران کنند که این اقتصاد به سمت ریاضت و سخت‌گیری برای مردم پیش می‌رود، در حالی که اصلا چنین نیست اقتصاد مقاومتی، اقتصادی دانش‌بنیان است. 

به گزارش ایرنا، دستاوردهای صنعت دارویی کشور در دولت تدبیر و امید امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی و رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو معرفی شد. 

حدود 60 قلم دارو در حوزه داروهای نوترکیب و های تک (تولید شده با فناوری بالا) برای نخستین بار در کشور تولید شده است. 

به گزارش ایرنا، این داروها برای درمان بیماری‌های مختلف مانند ام.اس، اعصاب و روان و سرطان کاربرد دارند و بیشتر از سوی شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی ارزی تولید شده‌اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین