کد خبر: ۳۶۹۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

تولید نفت اوپک ١٨٨ هزار بشکه افزایش یافت

براساس گزارش منابع ثانویه تولید نفت اوپک در ماه آوریل با ١٨٨ هزار بشکه افزایش به ٣٢,٤٤ میلیون بشکه در روز رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس گزارش منابع ثانویه تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حالی در ماه آوریل با ١٨٨ هزار بشکه افزایش به ٣٢ میلیون و ٤٤٠ هزار بشکه در روز رسید که کشورهای ایران و عراق با افزایش تولید و نیجریه و کویت با کاهش تولید روبرو بودند.

همچنین براساس این گزارش، عرضه مایعات گازی (ان جی ال) کشورهای عضو اوپک در سال ٢٠١٥، حدود ٦ میلیون و ١٣٠ هزار بشکه در روز برآورد می شود که نسبت به سال ٢٠١٤ حدود ١٣٠ هزار بشکه در روز افزایش نشان می دهد. پیش بینی می شود تولید ال ان جی کشورهای عضو اوپک در سال ٢٠١٦ به ٦ میلیون و ٢٩٠ هزار بشکه بشکه در روز برسد. 

پیش بینی کاهش ٧٤٠ هزار بشکه‌ای تولید غیراوپک در سال ٢١٠٦ 

براساس این گزارش عرضه نفت کشورهای غیراوپک در سال ٢٠١٥ حدود ٥٧ میلون و ١٤٠ هزاربشکه در روز برآورد می شود که نسبت به گزارش ماه پیش اوپک ١٠ هزار بشکه در روز افزایش داده شده است. تولید نفت کشورهای غیرعضو اوپک در سال ٢٠١٥ در مقایسه با سال پیش از آن حدود ١,٤٧ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

پیش بینی می شود در سال ٢٠١٦ تولید نفت کشورهای غیراوپک به ٥٦ میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه در روز برسد. به این ترتیب میزان کاهش تولید این کشورها امسال نسبت به سال ٢٠١٥ حدود ٧٤٠ هزار بشکه در روز خواهد بود.

کاهش ٤٣٠ هزار بشکه ای تولید نفت آمریکا

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، پیش بینی گزارش منابع ثانویه  حاکی از این است که تولید نفت آمریکا با کاهش ٤٣٠ هزار بشکه در روز به ١٣ میلیون و ٥٥٠ هزار بشکه در روز سال ٢٠١٦ برسد که نسبت به ماه پیش بدون تغییر باقی مانده است.

تولید نفت آمریکا در سال ٢٠١٥ به ١٣ میلیون و ٩٩٠ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به سال ٢٠١٤ حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش نشان می دهد.

به گزارش شانا، تولید نفت روسیه نیز با افزایش ١٠٠ هزار بشکه ای در روز نسبت به سال پیش به ١٠ میلیون و ٩٤٠ هزار بشکه در روز در سال ٢٠١٦ رسید. تولید نفت این کشور در سال ٢٠١٥ نیز به ١٠ میلیون و ٨٥٠ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به سال ٢٠١٤ حدود ١٧٠ هزار بشکه در روز افزایش نشان می دهد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین