کد خبر: ۳۶۹۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

اتفاق عجیب در انتخابات فدراسیون اسکی

احمد سعادتمند اسفندماه سال گذشته بعد از استعفای طالبی سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفت و اوایل هفته جاری نیز برای ریاست ثبت‌نام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که طبق اعلام وزارت ورزش، سرپرستان فدراسیون در صورت استعفا می‌توانند برای ریاست نامزد شوند، اما سعادتمند همچنان به فعالیت خود در اسکی ادامه می‌دهد.

طولانی مدت شدن دوره سرپرستی در برخی از فدراسیون‌ها باعث شد تا در چند سال اخیر در نهایت همان سرپرست در مجمع انتخاباتی به عنوان رئیس انتخاب شود، موضوعی که اعتراض خیلی از نامزدها را به دنبال داشت.

برخی از نامزدها اعتقاد داشتند وقتی سرپرستی بعد از مدتی که در رأس فدراسیون قرار گرفته برای ریاست نامزد می‌شود قطعا در مدت زمانی که در فدراسیون حضور داشته ارتباطات خود را برقرار کرده است. برخی از سرپرستان حتی به برگزاری مجامع انتخاباتی هیات‌ها نیز ورود می‌کردند و با توجه به اینکه همان روسای هیات‌ها قرار بود رئیس را انتخاب کنند، به قدرت رسیدن سرپرست به عنوان رئیس دور از انتظار نبود.

برای حل این مشکل وزارت ورزش اعلام کرد سرپرستان فدراسیون‌ها حق شرکت در انتخابات را ندارند و در این صورت باید از سمت خود استعفا کنند. اگرچه این راه حل منطقی به نظر می‌رسد، اما با کمی تامل می‌توان فهمید وقتی سرپرستی چندین ماه در یک فدراسیون مانده، انتخابات برگزار کرده، مربیان تیم ملی را معرفی کرده و هزار کار دیگر انجام داده در حالی که در حیطه وظایفش نبوده، پس اگر به عنوان رئیس انتخاب شود، جای تعجب ندارد.

به گزارش فارس، در چند فدراسیونی که با سرپرست اداره می‌شوند، ثبت‌نام از نامزدها برای احراز پست ریاست صورت گرفته که در جودو خدابخش بعد از چندین ماه سرپرستی بعد از ثبت‌نام استعفا کرد، اما در فدراسیون اسکی هنوز این اتفاق رخ نداده است.

اگرچه طبق اعلام وزارت ورزش سرپرستان بعد از ثبت‌نام باید از سرپرستی استعفا دهند، حالا باید دید موضع وزارت ورزش برای ادامه کار سعادتمند به چه صورت است؟ احمد سعادتمند اسفندماه سال گذشته بعد از استعفای طالبی سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفت و اوایل هفته جاری نیز برای ریاست ثبت‌نام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین