کد خبر: ۳۶۹۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵

اقامه دعوا عضو پارلمان کویت علیه عربستان

یک نماینده مجلس کویت از تشکیل 'ائتلاف حقوقی' به منظور پیگرد قضائی و اقامه دعوا علیه اقدامات تروریستی عربستان در منطقه و جهان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس گزارش روز شنبه ی پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، 'عبدالحمیددشتی' به دنبال طرح تصویب شده توسط کنگره آمریکا در مورد تعقیب قانونی و قضائی عربستان به دلیل دست داشتن در حملات یازدهم سپتامبر دست به چنین اقدامی زد.

طرح دشتی مبتنی بر تشکیل یک ائتلاف گسترده در سطح جهانی است ، این ائتلاف با بهره گیری از حقوق دانان بین المللی ، اقدام به دفاع دفاع از خانواده های قربانیان حوادث تروریستی خواهد کرد.منابع نزدیک به دشتی خاطرنشان کردند که وی تمامی هزینه های مربوط به این ائتلاف را برعهده گرفته است. 

دشتی در مورد هدف خود از انجام چنین کاری گفت: می خواهم به جهان و تمامی آسیب دیدگان از اقدامات تروریستی عربستان چهره واقعی اسلام را نشان دهم که مبتنی بر بخشش و تسامح و همزیستی مسالمت آمیز با تمامی اقشار جوامع بشری است.

در همین راستا شبکه 'سی بی اس' آمریکا با پخش گزارشی در برنامه '۶۰ دقیقه' خود پرده از اسناد جدیدی برداشت که بر نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی در آمریکا تاکید می‌کند.

شبکه 'سی بی اس' آمریکا در این برنامه به تحلیل اسناد محرمانه موسوم به اسناد '28 صفحه ای' درباره حوادث یازده سپتامبر که تاکنون فاش نشده اند، پرداخت.

به گزارش ایرنا، حملات انتحاری در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برابر با ۲۰ شهریور ۱۳۸۰ هجری شمسی توسط گروه تروریستی القاعده در آمریکا انجام شد و طی آن برجهای دوقلوی مرکز تجارت جهانی با خاک یکسان شدند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین