کد خبر: ۳۶۹۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

ورود نخست وزیر هند به تهران /عکس

نارندرا مودی نخست وزیر هند به دعوت رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیات پلندپایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وارد تهران شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دیدار و گفت وگو با رییس جمهوری و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران از مهم ترین برنامه های سفر رسمی نخست وزیر هند به تهران است و انتظار می رود در جریان دیدار وی و دکتر روحانی، علاوه بر موضوعات مرتبط با گسترش روابط دوجانبه در حوزه های مختلف، مسایل مربوط به صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

سفر مودی به ایران نخستین سفر نخست وزیر هند به ایران در 15 سال گذشته است که به دلیل لغو تحریم های علیه ایران، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اسناد و موافقتنامه هایی که قرار است در جریان سفر نخست وزیر هند به تهران امضا شود، بیشتر در بخش های اقتصادی، سرمایه گذاری، تجاری، حمل و نقل و توسعه بنادر، فرهنگی، علمی و دانشگاهی است.

نخست وزیر هند در آستانه سفر تاریخی به ایران در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا با بیان این که فصل جدیدی در روابط ایران و هند در حال شکل گیری است خاطرنشان کرد در این روابط جدید، چابهار به مرکز منطقه ای ترانزیت، انرژی و تجارت منطقه تبدیل می شود.

کارشناسان معتقدند سفر نارندرا مودی به تهران و امضای این اسناد همکاری، فصل نوینی از روند رو به رشد همکاری های تهران - دهلی نو را در ابعاد مختلف رقم خواهد زد.

ورود نخست وزیر هند به تهران /عکس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین