کد خبر: ۳۷۰۰۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

پیش‌بینی وزش باد شدید در 5 استان و هشدار برای مناطق کوهستانی

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از وزش باد نسبتا شدید برای استان‌های البرز، تهران، قم، سمنان و شمال اصفهان در بعدازظهر روز چهارشنبه (5 خرداد) خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا،گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز سه‌شنبه 4 خرداد، با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب سواحل دریای خزر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: از اواخر روز سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه 5 خرداد، به تدریج با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در کل سواحل جنوبی دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور رگبار باران گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران بارش شدت بیشتری خواهد داشت. این سامانه به تدریج از اوایل روز پنجشنبه 6 خرداد، از کشور خارج می‌شود. روز سه‌شنبه نیز با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک و انتقال آن به مناطقی از جنوب غرب وغرب کشور مهیا خواهد بود.

به گفته وظیفه، شرق خلیج فارس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود. بعدازظهر روز چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید برای استان‌های البرز، تهران، قم، سمنان و شمال اصفهان پیش‌بینی می‌شود و در برخی منطق جنوب و مرکز ایران باد وگرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید در تهران


وی در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز چهارشنبه 5 خرداد کمی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد شدید، با احتمال رگبار و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 31 و 22 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 6 خرداد، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 32 و 20 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

احتمال وقوع سیلاب در برخی استان‌ها


مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه با تاکید بر بارندگی‌های پیش‌بینی شده در اطلاعیه این سازمان، شرایط مخاطره‌آمیز به سبب بارش قابل ملاحظه باران و وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ در استان‌های واقع در حاشیه دریای خزر و شمال شرق کشور را پیش‌بینی کرد.

وظیفه با اشاره به اینکه از سه‌شنبه شب 4 خرداد، بتدریج رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و احتمال تگرگ در استان گیلان پیش‌بینی می‌شود، گفت: در روز چهارشنبه 5 خرداد، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ در استان‌های مازندران و گلستان و از بعدازظهر در خراسان شمالی و از ابتدای شب در شمال خراسان رضوی وجود خواهد داشت. بنابراین با توجه به امکان وقوع سیلاب در رودخانه‌ها و مسیل‌ها بویژه در مناطق کوهستانی و دره‌های پرشیب انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت در مناطق فوق توصیه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین