کد خبر: ۳۷۰۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

کابینه جدید ترکیه معرفی شد

اردوغان،‌رئیس‌جمهور ترکیه ترکیب کابینه جدید این کشور را که امروز(سه شنبه) از سوی نخست‌وزیر معرفی شد تایید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از سایت روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، که پس از کناره‌گیری احمد داووداوغلو به عنوان رهبر حزب عدالت و توسعه و نخست‌وزیر این کشور انتخاب شد، یک روز پس از پذیرش رسمی حکم نخست‌وزیری خود از سوی رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه کابینه خود را معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس نورالدین جانیکلی، مهمت شیمشک، طغرل تورکش، ویسی کایناک و نومان کورتولموش به عنوان معاونان نخست‌وزیر معرفی شدند.

افکان الا،‌ به عنوان وزیر کشور و فکری ایشیک، وزیر دفاع اعلام شدند.

در این میان مولود چاووش‌اوغلو، برات البایراک و بکیر بزداغ در سمت‌های خود به عنوان وزاری خارجه، انرژی و دادگستری ابقا شدند.

هم‌چنین عمر چلیک، جانشین ولکان بزکر در وزارت اتحادیه اروپا، نیهات زیبکجی جانشین مصطفی الیتاش در وزارت دارایی، احمد ارسلان جانشین شخص ییلدریم در وزارت حمل و نقل، فاطمه بتول، جانشین سما رمضان‌اوغلو در وزارت خانواده و سیاست‌های اجتماعی شدند.

با معرفی این 12 تن، تکلیف صدارت وزارت‌های کشور، اقتصاد، دفاع، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شهرسازی و محیط زیست، آب و جنگل‌ها، بهداشت، علم و فناوری، کار و امنیت اجتماعی،‌ کشاورزی، تجارت، توسعه و فرهنگ و گردشگری هم‌چنان منتظر تصمیم‌گیری نخست‌وزیر جدید است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین