کد خبر: ۳۷۰۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

شکار شورلت حین آزمایش خودروی بدون راننده

رقابت در حوزه خودروهای بدون راننده از شرکت‌های بزرگ آغاز شد اما شرکت‌های نوپا در این مسیر از دیگران پیشی گرفتند و همین موجب شد تا شورلت به فکر خرید یکی از آنها بیفتد و اکنون این خرید نتیجه داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از Engaget، شرکت GM یا همان جنرال موتورز، تنها چند هفته قبل شرکت نوپای Cruise Automation را خرید تا بتواند با استفاده از پیشرفت‌های آن در حوزه راننده اتوماتیک، مدل شورلت «بولت» را توسعه دهد و عملیاتی کند. مدل «بولت» تنها نمونه خودروی الکتریکی و تمام خودکار این غول خودروسازی‌ است که سال قبل رونمایی شده بود.

اکنون شکارچیان فناوری موفق شده‌اند نمونه‌های متعددی از خودروی بولت را در اطراف سان‌فرانسیسکو به تصویر بکشند که در حال آزمایش نخستین نمونه‌های خودکار هستند. این شورلت‌های بولت در حالی که یک راننده آزمایشی و یک مجموعه سنسور و آنتن روی سقف خودرو دیده می‌شود، در خیابان‌ها بدون سروصدا و جلب توجه حرکت می‌کنند.

نکته جالب توجه این است که راننده یکی از این خودروهای نمونه، کایل ووگت، بنیانگذار Cruise Automation است که خود شخصا پشت فرمان یک خودرو نشسته است تا اشکال‌ها و نقاط ضعف آن را یافته و برای رفع آن اقدام کند.

عجله شرکت جنرال‌ موتورز برای تست نخستین نمونه‌های خودروی بدون راننده نشان می‌دهد که زمینه این خودروها تا چه اندازه فراهم است و به‌ طور خاص خودروهای الکتریکی با قابلیت رانندگی خودکار، بخش مهمی از آینده صنعت خودروسازی را به خود اختصاص خواهند داد.

شورلت خودروهای خودکار را در صدر فهرست اولویت‌های خود قرار داده است و به‌نظر می‌رسد حتی پروژه «رایدشیرینگ» که یک پروژه برای نوعی رانندگی هوشمند مشترک میان انسان و کامپیوتر بود را هم قبل از آنکه واقعا عملیاتی شود، به رتبه‌های بعدی اولویت منتقل کرده است.
منبع: آنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
Arash
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
1
من نمیدونم چه اصراری بر خودرو بدون راننده هستش .پس انسانها چی کارهست میشوند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین