کد خبر: ۳۷۰۲۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

قانون برای مدارس غیردولتی در انتظار تایید شورای نگهبان/ قرار چه اتفاقی برای غیرانتفاعی‌ها بیفتد؟

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تصویب قانون دائمی تاسیس مدارس غیر دولتی و ارسال آن به شورای نگهبان برای تایید نهایی، گفت: با تایید نهایی این قانون، دولت صندوق حمایت از این مدارس را راه اندازی می کند.
آفتاب‌‌نیوز : مرضیه گرد در اولین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه دار استان گفت: بسته حمایتی از مجموعه آموزش های غیردولتی در هفت بند مطرح شده و در هر استان متناسب با شرایط آن اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش یکی از اهداف سند تحول بنیادین را تأکید بر توسعه مشارکت ها و استفاده از ظرفیت خیرین، مردم و خانواده‌ها دانست و گفت: این وظیفه سنگین برعهده سازمان مدارس غیردولتی است.

وی با بیان این که مشارکت بخش غیردولتی در بخش تعلیم و تربیت امروز یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است، افزود: رسیدگی به مسائل مدارس غیردولتی و اجرایی شدن موارد قانونی حمایتی از این مدارس، دغدغه آموزش و پرورش است.

گرد کمبود و یا نداشتن فضای آموزشی را یکی از مشکلات مدارس و مراکز غیر دولتی کشور اعلام کرد و افزود: نبود زمین با کاربری آموزشی که موسسان بتوانند با تسهیلات ارزان قیمت نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند یکی از مشکلات شماره یک است.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش از تحصیل بیش از یک میلیون و 300 هزار دانش آموز در 13 هزار مدرسه غیردولتی خبر داد و گفت: یکی از مسائل اساسی در سازمان مدارس غیردولتی توسعه و افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و همچنین توانمندسازی معلمان است.

وی با تاکید بر اینکه موسسان و معلمان غیردولتی باید تمرکز ویژه ای بر تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و راه کارهای اجرایی آن داشته باشند، افزود: با توجه به مشکلاتی که در حوزه مدارس غیردولتی وجود دارد آموزش‌ و پرورش تصمیم گرفت تا برای حل زمین مدارس تفاهمنامه‌ای با مسکن و شهرسازی منعقد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین