کد خبر: ۳۷۰۲۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

افخمی: برای «کن» خیلی زور داشت که فرهادی را بعد از اسکار آمریکایی، تحویل بگیرند

افخمی در پیام تبریکش به اصغر فرهادی به خاطر موفقیت «فروشنده» نوشت: فشاری که روی جشنواره ی کن به خاطر نادیده گرفتن فیلم قبلی فرهادی، یعنی «گذشته» وجود داشت، این قدر زیاد بود که مجبور شدند ژست عاقل اندر سفیه خودشان را در مقابل آمریکایی ها فراموش کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تسنیم، بهروز افخمی مجری برنامه هفت و کارگردان سینمایی طی یادداشتی درباره موفقیت فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن نوشت:

«تبریک می گویم به آقایان اصغر فرهادی و شهاب حسینی به خاطر موفقیت و درخشش آخرین فیلمشان در جشنواره ی کن. شهاب حسینی نشان داد که آن قدر خوب بازی می کند که حتی فرانسوی ها می فهمند؛ با این که زبان فارسی سرشان نمی شود و نحو و لحن و ظرافت های زیر و بم این زبان بسیار لطیف را دریافت نمی‌کنند.

اصغر فرهادی هم با دریافت این جایزه، شیرین کاشت و خودش را در بالاترین سطح فیلمسازی هنری دنیا تثبیت کرد. نکته ای که عوام نمی دانند و روشنفکران وانمود می کنند که نمی دانند این است که جشنواره ی کن غیر از آنکه به فیلم های خلاف اخلاق امتیاز مخصوص می دهد، نقاط ضعف دیگری هم دارد که به ژست و قمپز فرانسوی‌ها مربوط می شود.

جشنواره ی کن هیچ دوست ندارد فیلمسازی را که پیش تر به وسیله ی آمریکایی ها کشف شده و اسکار گرفته تائید کند و جایزه بدهد. فرانسوی ها از پنجاه شصت سال قبل که جشنواره ی کن را به راه انداختند همیشه ادعا داشته اند که اغلب فیلمسازان هنری دنیا را خودشان کشف و معرفی کرده اند و حتی فیلمسازان هنری آمریکایی را از توی آمریکا پیدا کرده اند و با جشنواره ی کن برای اولین بار به دنیا شناسانده اند.

با این ژست و این قمپز خیلی برای کن زور داشت که فرهادی را بعد از اسکاری که از آمریکایی ها گرفته تحویل بگیرند و در واقع نظر آمریکایی ها را تائید کنند. البته فشاری که روی جشنواره ی کن به خاطر نادیده گرفتن فیلم قبلی فرهادی، یعنی «گذشته» وجود داشت، این قدر زیاد بود که نمی توانستند زیاد مقاومت کنند و مجبور شدند ژست و قمپز عاقل اندر سفیه خودشان را در مقابل آمریکایی ها فراموش کنند.

مشتاق دیدن خود فیلم هستم و امیدوارم واقعا خیلی خوب باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
1
12
لطفا دقت کنید تمام این افاضات را قبل از اینکه فیلم رو تماشا کنند فرمودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
11
چه عجب آقای افخمی تغییر رویکرد اساسی در مواضعشون دادن فکر می کنم مجبور شدند ژست و قمپز عاقل اندر سفیه خودشان را در مقابل فرهادی فراموش کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
7
بابا خیلی حسودی اول تبریک میگی بعد میگی کن فیلم های خلاف اخلاق میپذیره تو نبودی که عشقت اروپا وامریکا بود
علی
|
United States of America
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
0
این آقا مگه نگفته بود : کن جشنواره دگرباشان است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین