کد خبر: ۳۷۰۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

حواشی آخرین نشست خبری رئیس مجلس نهم/حضور 3 رسانه بین‌المللی/حمایت یک خبرنگار قدیمی از ریاست لاریجانی

رئیس مجلس نهم امروز آخرین نشست خبری خود در این جایگاه را برگزار کرد و آخر جلسه نیز نشست تا با اصحاب رسانه عکس یادگاری بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز : نشست خبری رئیس مجلس نهم به مناسبت پایان این دوره مجلس امروز در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در ساختمان مجلس مشروطه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این نشست که بر خلاف معمول بدون قرائت قرآن شروع شد، 30 خبرنگار به پشت تریبون رفتند،‌ تنها سه نفر از آنها نماینده رسانه‌‌های بین‌المللی بودند و البته تمامی آنها فارسی زبان بودند. رئیس مجلس نیز به سوالات خبرنگاران کوتاه پاسخ داد تا خبرنگاران بیشتری فرصت طرح سوال داشته باشند.

مهمترین موضوعی که خبرنگاران می‌خواستند رئیس مجلس نهم درباره آن صحبت کند،‌ مجلس دهم بود. موضوعی که در سوالات مختلف به انحای متفاوت به آن پرداخته شد. اینکه اولویت های مجلس دهم چه خواهد بود، چه طرح هایی دنبال می شود و بیش از اینها رئیس مجلس که خواهد شد؟ آیا او با عارف بیرون از مجلس به تفاهم می رسند یا در درون مجلس رقابت می کنند. سوالی که لاریجانی چندان تمایل نداشت به آن پاسخ دهد،‌ او تاکید کرد که باید به سازوکار دموکراتیک درون مجلس پایبند بود. بیرون از مجلس داستان سرایی زیاد شده است. لاریجانی که از کسی نخواسته اسمش را در لیستی قرار دهد و به این ترتیب با جریان های درون مجلس بی‌حساب است.

موضوعات اقتصادی نیز مورد سوال قرار گرفت. موضوعی که به گفته لاریجانی مهمترین چالش پیش روی کشور است و باید با مشی میانه‌روی برای حل این مشکلات گام برداشت. او گفت که اولویت مجلس نهم هم مسائل اقتصادی بود و این روند باید در مجلس دهم  ادامه پیدا کند.

در اوایل نشست خبری، لاریجانی کنایه‌ای به کم بودن صدای بلندگو انداخت و گفت: مشکل بلندگو هیچوقت در نظام جمهوری اسلامی حل نمی‌شود. کنایه‌‌ای که او در جلسات مختلفی به شوخی مطرح کرده است. البته شوخی های لاریجانی با خبرنگاران به اینجا ختم نشد. وقتی خبرنگار شرق به او گفت: آقای لاریجانی امیدوارم که این سقف‌های حائل بین خبرنگاران و صحن علنی مجلس برداشته شود تا دید ما نسبت به صحن بهتر شود، لاریجانی پاسخ داد: حالا شما اگر نتوانيد مارا ببينيد ما شما را از آن بالا خوب می‌بينيم.

لاریجانی در پاسخ به سوالات دیگری هم تلاش می‌کرد که پاسخ شفافی ندهد. اولین بار که درباره ریاست مجلس دهم از او سوال شد، گفت دو روز صبر کنید، همه چیز معلوم می‌شود. اما زمانی که می‌خواست از پاسخ به سوال خبرنگار مهر طفره برود، سوال را با سوال جواب داد. خبرنگار مهر پرسید درباره نقض برجام ازسوی آمریکا پرسید، و لاریجانی از او خواست تا موارد نقض را نام ببرد. خبرنگار مهر البته حاضر جواب بود.

 در اواخر این نشست خبری، ناصر مردوخی از قدیمی‌ترین خبرنگاران کشور، در رسای لاریجانی سخن گفت که در جلسات در برابر ناملایمات صبوری می‌کند. مردوخی گفت که رئیسی شایسته‌تر از لاریجانی وجود ندارد. او ابتدا شعری که روز گذشته علی لاریجانی در سخنرانی آخر مجلس ایراد کرد را با تغییر یک کلمه بیان کرد: "مجلس تمام گشت و به آخر رسید عمر/ ما همچنان در آخر زلف تو مانده‌ایم" روز گذشته لاریجانی به جای کلمه "زلف" از کلمه "عمر" استفاده کرده بود.

مردوخی سپس شعری هم در رسای او خواند، ‌به این مضمون: "حق‌شناسی خصلت انسان بود/ هر کس این خصلت ندارد،‌ کمتر از حیوان بود". سخنان مردوخی که اگرچه محتوای مدح‌گونه داشت اما با لحن تندی بیان شد، رئیس مجلس را به واکنش واداشت. او با خنده گفت: امروز ایشان خیلی عصبانی هستند البته تبلیغی هم برای ما کردند.

برخی نمایندگان هم در جلسه حضور داشتند که یکی از آنها مهرداد بذرپاش بود. او که مدیرمسئول روزنامه وطن امروز نیز هست، صفحه یک این روزنامه را روی گوشی‌اش به خبرنگاران و اطرافیانش نشان می‌داد. امروز وطن امروز تیتر زده است: "تکرار کنید جنتی".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین