کد خبر: ۳۷۰۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

تولید داروی ضدافسردگی از گیاهان دارویی/تحت پوشش بیمه قرارگرفتن یک داروی گیاهی

مدیرعامل شرکت دانش بنیان باریج اسانس از تولید داروی ضد افسردگی در سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر آن یکی از داروهای گیاهی این شرکت نیز تحت پوشش قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، لاله حجازی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی طرح توسعه شرکت دانش بنیان باریج اسانس با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان اولین شرکتی است که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان دانش بنیان شناخته شده و مورد حمایت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس طرح توسعه‌ای برای تولید محصولات این شرکت به صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه کردیم که مورد حمایت قرار گرفت و در حال برنامه‌ریزی برای آن هستیم.

حجازی با اشاره به برگزاری مراسم کلنگ‌زنی با حضور دکتر سلطانی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: این ساختمان، ساختمانی برای تولید داروهای گیاهی در فرم‌های سافت‌ژل، شیاف و برخی داروهای گیاهی است.

این محقق تولید داروهای جدید را از برنامه‌های این شرکت دانش بنیان نام برد و افزود: بر این اساس برای سال 95 تولید 8 نوع داروی گیاهی را در دستور کار قرار دادیم که این داروها برای کودکان و درمان افسردگی و داروی ضد حساسیت هستند.

حجازی با بیان این که این داروها به مرور وارد بازار می‌شوند، از تولید اولین داروی گیاهی در سال جاری خبر داد.

به گفته وی، اولین داروی این شرکت با عنوان «دپروهرب» به عنوان داروی ضد افسردگی در سال جاری تولید شد.

وی با اشاره به صادرات محصولات دانش بنیان این شرکت توضیح داد: ما تا کنون به دو تا سه کشور CIS که گرجستان و تاجیکستان مهمترین آنها هستند، صادرات داشته‌ایم.

وی با بیان این که صادرات این محصولات به چند کشور دیگر را در دستور کار داریم، اضافه کرد: شرکتهای دارویی برای صادرات محصولات خود باید از طرف کشورهای مقابل مجوزهایی را دریافت کنند.

محقق این طرح با تاکید بر اینکه تا کنون 60 درصد از داروهای گیاهی تولید شده در این شرکت صادر شده‌اند، گفت: این شرکت دارای 108 نوع داروی گیاهی است که حدود 60 درصد آن به خارج صادر شده است.

به گفته وی، پماد لکروکس این شرکت که برای درمان عفونت‌های دهانه رحم است، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین