کد خبر: ۳۷۰۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷

آمار فوق‌العاده خامس رودریگس در فینال‌ها

هافبک رئال مادرید بیشتر فینال‌هایش را با قهرمانی پشت سر گذاشته و آماری بسیار خوب از خود به جا گذاشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
زین الدین زیدان پیش از این که 11 نفر اصلی را برای دیدار نهایی لیگ قهرمانان برابر اتلتیکو مادرید انتخاب کند باید به یک نکته توجه کند؛ «آمار خوب خامس رودریگس در فینال ها.»

هافبک کلمبیایی رئال مادرید در دوران بازیگری اش هشت فینال را تجربه کرده که 6 فینال را پیروزی پشت سر گذاشته است. یعنی او 75 درصد فینال‌هایش را با قهرمانی به پایان رسانده است.

موفقیتش در دیدارهای نهایی از انویگادو، تقریبا یک دهه پیش شروع شد و در پورتو و سپس در مادرید ادامه یافت. او به همراه تیم کنونی‌اش نیز سوپرکاپ و جام جهانی باشگاه ها را فتح کرده است.

لیگ قهرمانان این فصل (16-2015) نهمین فینالش است. رودریگس در میلان تنها هفتمین قهرمانی را به دست نخواهد آورد بلکه سومین قهرمانی اروپایی‌اش را جشن خواهد گرفت.

در زیر به هشت فینالی که تجربه کرده است اشاره می شود.

اولین و تنها جامی که در کلمبیا فتح کرد

نخستین فینالش را در سال 2007 در 16 سالگی تجربه کرد. در این بازی انویگادو برابر آکادمیا قرار گرفت و در هر دوبازی تیم خامس دو بر یک پیروز شد. در بازی برگشت در ترکیب اصلی قرار گرفت و یک نیمه برای تیمش بازی کرد.

لیگ اروپا

نخستین دیدار نهایی که در قاره کهن به میدان رفت سال 2011 بود. به همراه تیمش پورتو در فینال لیگ اروپا برابر اسپورتینگ قرار گرفت و تنها 11 دقیقه در میدان حضور داشت. پورتو با تک گل رادامل فالکائو به عنوان قهرمانی دست یافت.

جام حذفی پرتغال

22 می سال 2011 اولین فینالش را در کشور پرتغال تجربه کرد. در دیدار نهایی جام حذفی پورتو 6 بر دو، ویتوریا گیمارش را شکست داد. در آن بازی در ترکیب اصلی قرار داشت و 90 دقیقه بازی و در دقایق 3، 2+45 و 74 گلزنی کرد.

سوپرکاپ پرتغال

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، پورتو در 11 آگوست سال 2012 در سوپرکاپ پرتغال برابر آکادمیا قرار گرفت. هافبک کلمبیایی در ترکیب اصلی قرار داشت و 90 دقیقه بازی کرد. پورتو با تک گل جکسون مارتینس پیروز شد.

جام اتحادیه پرتغال

در 13 آوریل 2013 اولین فینالش را از دست داد. این اتفاق در جام اتحادیه پرتغال و برابر اسپورتینگ براگا رقم خورد. در این بازی پورتو یک بر صفر مغلوب حریفش شد. خامس در ترکیب اصلی حضور داشت و در دقیقه 74 تعویض شد.

سوپرجام اروپا

رودریگس نخستین قهرمانی اش رابه همراه مادرید در 12 آگوست 2014 به دست آورد. درکاردیف برابر سویا قرار گرفت و در پیروزی دو بر صفر مادرید 72 دقیقه حضور داشت.

سوپر جام اسپانیا

شکست دیگری برای هافبک کلمبیایی در یک دیدار نهایی رقم خورد. مادرید برابر اتلتیکو مادرید در سوپر جام اسپانیا مغلوب شد. دیدار رفت و برگشت در روزهای نوزدهم و بیست و دوم آگوست 2014 انجام شد. بازی رفت در سانتیاگو برنابئو با تساوی یک بر یک به پایان رسید. خامس در نیمه دوم وارد میدان شد و گلزنی کرد. در دیدار دوم در ویسنته کالدورن اتلتیکو با یک گل همشهری اش را شکست داد و قهرمان شد.

جام جهانی باشگاه ها

دیدار نهایی جام جهانی باشگاه ها در 12 دسامبر سال 2014 میان دو تیم مادرید و سن لورنسو برگزار شد. مادرید با دو گل پیروز شد و خامس 90 دقیقه برای تیمش بازی کرد. این آخرین قهرمانی بازیکن کلمبیایی بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین