کد خبر: ۳۷۰۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳

موفقیت چشمگیر دانشمندان در درمان سرطان ملانوم

محققان فرانسوی واحد پوست در انستیتو گوستاو رسی دریافتند که داروی "کی‌ترودا" که برای مبتلایان به سرطان ملانوم(سرطان بدخیم پوست) استفاده می شود، شانس بقاء را در بسیاری از بیماران افزایش داده و حتی باعث درمان بعضی از بیماران نیز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
این دارو موجب بهبودی کامل 15 درصد از بیماران و حتی عدم رخداد سرطان حتی پس از ترک این دارو شد.

محققان از این حیث خوشحال هستند که پیش از این انتظار کمتری از تاثیر این دارو در نظر داشتند و این در حالی است که "کی‌ترودا" شانس بقا را در 41 درصد از بیماران مبتلا به سرطان ملانوم پیشرفته، برای سه سال افزایش داده و حتی پاسخ‌های بادوامی را در یک سوم از بیماران و پاسخ‌های کاملی را در عده‌ای از بیماران که درمان را متوقف کرده بودند، دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، داروی کی‌ترودا با کمک به سیستم ایمنی و نابود کردن سلول‌های تومور از طریق خنثی کردن ترفند پنهان کردن ژنتیکی توسط سلول‌های سرطانی تأثیر خود را می‌گذارد و در واقع نقش معلم و راهنمای سیستم ایمنی را بر عهده می‌گیرد.

به منظور انجام این پژوهش، 655 بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته ملانوم حضور داشتند که سه چهارم آنها از داروی کی‌ترودا استفاده می‌کردند. این دارو، دو یا سه بار در هفته و از طریق تزریق وریدی به بیماران داده می‌شد.

این پژوهش طی نشست سالیانه انجمن سرطان‌شناسی بالینی آمریکا در شیکاگو مطرح شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین