کد خبر: ۳۷۰۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵

مشارکت جدی یک گروه عراقی در جنگ سوریه

واحدهای نظامی گروه شیعه عراقی النجباء به صورت جدی در کنار ارتش سوریه، در جنگ این کشور مشارکت می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
این گروه عراقی در جدیدترین گزارش خود از حضور واحدهای نظامی رزمی و موشکی اش در درگیری های خان طومان سوریه خبر داده است.

براساس این گزارش، گروه النجباء در حال رویارویی با اعضای جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) و جیش الفتح از مهمترین گروه های مسلح افراط گرای اسلامی در سوریه است. 

در گزارش گروه النجباء آمده است: 

"مقاومت اسلامی نُجَباء از روز گذشته حملات زمینی و موشکی به خان طومان را افزایش داده است که در جریان آن، چند خودروی نظامی و زرهی تروریستها منهدم و 23 تن از عناصرشان نیز به هلاکت رسیدند."

شهرک «خان طومان» واقع در ریف جنوبی حلب از 17 اردیبهشت ماه که به سیطره تروریستهای "جبهة النصرة"، "جیش الفتح" و سایر متحدانشان درآمد؛ زیر بمباران و موشکباران پراکنده ارتش سوریه و گروه های مقاومت قرار گرفته است.
 
در جدیدترینِ این تحولات، یگان موشکی مقاومت اسلامی نُجَباء روز گذشته (چهارشنبه پنجم خرداد) یک نفربر متعلق به عناصر گروه تروریستی "جبهة النصرة" را منهدم کرد که در پی آن، تمام سرنشینانش نیز به هلاکت رسیدند.

دو تانک و یک خودروی حامل تیربار نوع 23 نیز هدف موشکهای نُجَباء قرار گرفت و با سرنشینانش در آتش سوخت.

به گزارش عصرایران، همچنین در حملات زمینی پراکنده این رزمندگان به خان طومان، 23 تروریست به هلاکت رسیدند و 18 تن دیگر مجروح شدند.

بر اساس گزارشات واصله، تمامی هلاک شدگان و مجروحان از عناصر جبهة النصرة بوده اند.

مقاومت اسلامی نُجَباء شب گذشته نیز یک خودروی زرهی از نوع bmb متعلق به گروه تروریستی "جیش الفتح" را با موشکهای "کورنت" منهدم ساخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین