کد خبر: ۳۷۰۶۲۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
ادامه اظهارات خصمانه مقامات عربستانی علیه ایران درباره مسائل منطقه‌ای

ادعاهای الجبیر علیه سردارسلیمانی و سپاه/واکنش‌ایران: عربستان خطرناکترین حامی‌تروریسم

وزیر امور خارجه عربستان به دنبال پیروزی‌های نیروهای عراقی علیه تروریست‌های داعش با اظهاراتی علیه سردار سلیمانی تلاش کرد، شکست‌های داعش را لاپوشانی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
عادل الجبیر روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری "روسیا الیوم"، مدعی شد: «قاسم سلیمانی، سپاه انقلاب و سپاه قدس در فهرست ادعاهای «الجبیر» علیه سپاه/واکنش‌ایران: عربستان خطرناکترین حامی تروریسمتروریستی قرار دارند. ریاض، به حضور قاسم سلیمانی در بغداد با دیدی بسیار منفی می‌نگرد.»

به گزارش آفتاب، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم در پاسخ به اظهارات عادل جبیر گفت: عربستان هم اینک و در سطح بین‌المللی به عنوان اولین و خطرناکترین حامی تروریسم و گسترش ناامنی در جهان شناخته می شود.

الجبیر که پیش از این نیز همگام با صهیونیست‌ها و در مسیر همراهی با تروریست‌ها در سوریه و عراق، بارها ایران را مورد حمله قرار داده است، مدعی شد: «سپاه ایران با مردم سوریه و در عراق می‌جنگند و در سراسر جهان، عملیات خرابکارانه انجام می‌دهد. اقدامات سلیمانی و سپاه در عراق، نزد عربستان غیر قابل قبول است!»

این وزیر سعودی با تکرار ادعاهای ساختگی و دروغین گفت: «آن چه عربستان را ناراحت می‌کند، این است که ایران برای اصل حسن همجواری احترام قائل نیست! ایران حق ندارد در امور کشورهای عربی دخالت کند. دخالت‌های این کشور، فتنه‌های طایفه‌ای را تشدید می‌کند و به امنیت و ثبات منطقه هیچ کمکی نمی‌کند.»

به گزارش شبکه خبری العالم، همنوا با الجبیر، امروز استاندار سابق نینوا و عامل واگذاری شهر موصل به تروریست‌های داعش هم در گفت‌وگو با روزنامه عکاظ، چاپ عربستان با غیرقانونی خواندن حضور حزب‌الله لبنان و سردار قاسم سلیمانی در نبرد فلوجه ادعا کرد که این مساله سبب‌سازِ دخالت‌های آشکارِ منطقه‌ای است.

اثیل النجیفی گفت: «مشارکت اینان موجب می‌شود که ما به عنوان سنی‌های عراق، جز با درخواست پشتیبانی فوری از برادران عرب و مسلمانمان، جهت ایجاد تعادل در برابر این حمله ایرانی به عراق احساس امنیت نکنیم.»

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات جبیر

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات سخیف عادل جبیر وزیر خارجه عربستان درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: ملت عراق برای تشخیص منافع و دوست و دشمن خود نیازی به اظهارات وزیر خارجه کشوری ندارد که در کمتر از یک دهه و نیم اخیر، بزرگترین عامل و حامی بی ثباتی و حمایت از تروریسم در عراق، منطقه و جهان بوده است.

جابری انصاری افزود: حضور مستشاران نظامی ایران در عراق تحت فرماندهی سردار قاسم سلیمانی به درخواست دولت قانونی این کشور و برای مبارزه با تروریست ها و افراط گرایانی است که عراق و منطقه را با بی ثباتی و نا امنی مواجه کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه از عادل جبیر خواست به جای تلاش در جهت فریب افکار عمومی و تحریف واقعیت ها، فراموش نکند که کشورش هم اینک و در سطح بین المللی به عنوان اولین و خطرناکترین حامی تروریسم و گسترش نا امنی در جهان شناخته می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
محمد
|
Pakistan
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
آمریکا چه بی نقص بین ایران و عربستان مسلمان و خداپرست با دین واحد، دعوا میندازه و لذت میبره :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
عزیز دل. خیلی مطمئن نباش که عربستان خیلی خداپرسته. آمریکا حداقل برای حضور در عراق و افغانستان بهانه داره ولی عربستان چی.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
یکی نیصت حق این میمون را بگذاره کف دستش...
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
وزیر محترم عربستان سعودی لطفا با سردار سلیمانی درگیر نشو او حکم مختار زمان را دارد.برو دوره سیاست خارجه را بگذران تا به تخصصی که داری افزوده شود.
جانباز ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
3
هیچ کس نیست از جبیر بپرسد تو هنوز موی صورتت در نیامده حرف های گنده تر از دهانت میزنی....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین