کد خبر: ۳۷۰۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶

الشرق‌الاوسط ادعا کرد: غیبت هیات ایران در نشست با وزارت حج عربستان

در سومین روز از سفر هیأت مذاکره‌کننده حج ایران به عربستان، مقامات سعودی «به نتیجه نرسیدن توافقنامه حج بین دو کشور» را به مسؤولان ایرانی نسبت دادند، این درحالی است که دولت این کشور هنوز درباره دادن خدمات کنسولگری به زائران ایرانی، راهکار شفافی ارائه نکرده و توافقی در این زمینه حاصل نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 سعید اوحدی - رییس سازمان حج و زیارت - که به دعوت وزارت حج عربستان برای دومین دور مذاکرات حج به این کشور رفته است، روز گذشته پس از دو جلسه مذاکره با مقامات وزارت حج عربستان گفت که وزارت حج عربستان هنوز نتوانسته با وزارت امور خارجه این کشور هماهنگی کند، از این رو وزیر حج دوباره از ما فرصت خواست تا نظر وزارت امور خارجه این کشور را بگیرد و به ما اعلام کند.

طبق اظهارات اوحدی، آن‌ها روز چهارشنبه پنجم خردادماه جلسه‌ای پنج ساعته با وزیر حج عربستان داشتند که براساس جمع‌بندی انجام‌شده قرار شد که اول، اساس و مبنای بحث، تفاهمنامه سال‌های گذشته باشد و بر همان اساس تفاهمنامه پیشنهادی اصلاح شود، دوم برخی نکات منفی که مغایر با اصل حفظ عزت زائران است حذف شود و سوم، این پیشنهادها در متن تفاهمنامه لحاظ شود.

این در حالی است که روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، امروز جمعه هفتم خردادماه با انتشار مطلبی به نقل از منابعی که هویت آن‌ها را فاش نکرده، مدعی شد، هیات ایرانی مسئول رسیدگی به امور حج، در نشستی که قرار بود در راستای امضای توافقنامه پایانی برای حضور 63 هزار زائر این کشور در مناسک حج امسال در شهر جده برگزار شود، حضور نیافته است.

به گزارش ایسنا،این روزنامه همچنین اعلام کرده است، دو طرف در نشست اول توافقنامه‌ای اولیه را درباره خدمات کنسولی، نحوه صدور ویزا و ‌حمل‌ونقل هوایی امضا کردند و قرار شد تصمیم‌گیری درباره دیگر هماهنگی‌های مربوط به حمل‌ونقل زائران و اماکن اقامت آن‌ها به روز دوم نشست، یعنی پنج‌شنبه موکول شود.

الشرق الاوسط با طرح این ادعا که هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در نشست دوم غیبت کرده، افزوده است: در غیاب هیات ایرانی این نشست بی‌نتیجه ماند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
هیاین قدر در مسئله حج و مذاکره با سعودیها از خودتان ضعف نشان ندهید.نترسید ملت پولشان را پس نمیگیرند!!!!اگر قوی باشید !!!ملت پشتیبان شما هستند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین