کد خبر: ۳۷۰۶۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶

اعضای بی‌استفاده در بدن انسان+تصاویر

بررسی های دانشمندان نشان می دهد برخی اعضای بدن قابل استفاده نیستند و هیچ نقشی در زنده ماندن انسان ها ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با تکامل بشر و گذشت سالها برخی از عضوهای بدن انسان که در اجداد اولیه مورد استفاده بوده و به هضم غذا و جلوگیری از مرگ زودرس آنها کمک می کرده است این روزها به عنوان عضوی غیر قابل استفاده شناخته می شود.

گفتنی است، از جمله این اعضا می توان پلک سوم در چشم، استخوان دنبالچه، دندان عقل ، عضلات گوش خارجی و آپاندیس را نام برد.

در انسانهای اولیه که مقادیر زیادی از گیاهان را جهت به دست آوردن انرژی مصرف می‌کردند داشتن یک جفت اضافه دندان آسیا در هر فک مفید به نظر می‌رسید اما در انسانهای امروزی که انواعی از غذاها را مصرف می‌کند، زیاد ضروری به نظر نمی‌آید.

در اکثر پرندگان و پستانداران یک لایه محافظ به عنوان پلک سوم بر روی چشمشان وجود دارد که وظیفه حفاظت از چشم و خروج شن ریزه و گرد و غبار را از چشم بر عهده دارد. باقی مانده این پلک در انسان به صورت یک چین نازک در گوشه داخلی چشم وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بررسی ها نشان می دهند، در طی قرن های آینده برخی از این اندام‌ها به صورت طبیعی و یا توسط اصلاحات ژنتیکی از بدن انسان ها حذف شده و اندام های جدیدی برای داشتن توانایی های بیشتر توسط محققان علم ژنتیک اضافه می شود.

گفتنی است، برخی از این اندام های زائد مانند آپاندیس با ملتهب شدن می توند باعث درد ، تب و در صورت عدم رسیدگی پزشکی منجر به مرگ افراد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
0
خوب یک کم هم از استخوان دنبالچه می گفتی
که بود و نبودش چه فرقی دارن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین