کد خبر: ۳۷۰۶۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷

کره‌شمالی سئول را تهدید کرد

کره شمالی روز جمعه پس از مبادرت کره جنوبی به شلیک توپ اخطار دهنده هنگام عبور یک قایق گشتی و یک قایق ماهیگیری در مرز دریایی مورد مناقشه در ساحل غربی شبه جزیره کره، سئول را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مقامات کره جنوبی به رویترز گفتند: این دو شناور کره شمالی حدود هشت دقیقه پس از شلیک توپ های 40 میلیمتری از سوی نیروی دریایی کره جنوبی، راس ساعت هفت و سی دقیقه صبح به وقت محلی، به سمت عقب باز گشتند.

فرماندهی عالی ارتش خلق کره شمالی در بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور مخابره شد، نیروی دریایی کره جنوبی را به تجاوز به آبهایش متهم کرد و گفت: کره جنوبی در یک اقدام به شدت تحریک آمیز به سمت کشتی هایش شلیک کرده است.

دراین بیانیه آمده است که تحریک کنندگان اگر دریابند که چه پیامد هولناکی به دنبال این شلیک متمردانه در انتظار آنها است، از کرده خود پشیمان خواهند شد. 

کره شمالی اغلب بیانیه های تهدید آمیزی علیه جنوب صادر می کند اما تنش بین دو کره از زمان آزمایش موشکی شمال در ژانویه و پرتاب راکت در ماه فوریه تشدید شده است.

به گزارش ایرنا، این اقدامات پیونگ یانگ باعث شده است که شورای امنیت سازمان ملل در ماه مارس تحریم ها علیه این کشور را تشدید کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
چرت ترین کشور دنیا = کره شمالی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین