کد خبر: ۳۷۰۸۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

تلاش‌ عربستان،‌ آمریکا و انگلیس برای پایان دادن به بحران یمن

وعده‌هایی بین‌المللی به هیات دولت مستعفی یمن در رایزنی‌های کویت مبنی بر توقف جنگ در تمامی جبهه‌ها و آزادسازی بازداشت شدگان در روزهای آتی و به صورت مشخص تا قبل از ماه رمضان داده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی رغم آنکه هیات دولت مستعفی یمن تا روز گذشته دیدار مستقیمی با هیات انصارالله و هیات کنگره سراسری مردمی یمن نداشته است، اما به گفته منابع، این وعده‌ها برای اطمینان بخشی به هیات دولت مستعفی و تاکیدی بر جدی بودن تلاش‌های بین‌المللی برای تحقق صلح در یمن و توقف جنگ در این کشور صورت گرفته است.

اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن قرار است که دوره زمانی این رایزنی‌ها را تعیین کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، در همین حال، عبدالملک المخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن و معاون وزیر خارجه

و رئیس هیات دولت مستعفی یمن در کویت در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت که وعده‌هایی از سوی کشورهای بزرگ ناظر بر روند صلح در یمن به این هیات داده شده است که بر اساس آنها، جنگ در روزهای آتی و به صورت مشخص تا قبل از ماه رمضان پایان می‌یابد و بازداشت شدگان آزاد می‌شوند.

وی افزود: همگان تمایل دارند که کمیته تماس و هماهنگی به جریان بیفتد و نشست‌هایی میان سفرای عربستان، آمریکا و انگلیس به صورت مستمر با کمیته تماس جهت توقف جنگ تا قبل از ماه رمضان برگزار می‌شود و ما از به فعال سازی این کمیته حمایت می‌کنیم.

طبق گفته المخلافی، اسماعیل ولد الشیخ احمد به دیدارهای مستقیمش با هیات دولت مستعفی پایان داده و امروز (شنبه) و فردا با آنها دیدار نخواهد کرد و وی در این دو روز با هیات انصارالله و هیات کنگره سراسری یمن دیدار می‌کند.

در همین حال، وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از نقش کویت در میزبانی از رایزنی‌های طرف‌های یمنی استقبال و تاکید کرد که کویت نقش مهمی را در خاورمیانه ایفا می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ایرج توفیقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
این سه کشور زدند یمنی ها را اواره و کل زیر ساخت کشور را نابود کردند و کلی معلول و مجروع و کشته دادند و حالا بعد بگند چی؟برید زندگی کنید در ویرانه ها.قاتل کی بود؟مقتول کی بود؟ خاطی کی بود؟عجب دنیای غریبی است.در پس این فجایع و جنایتها چه میگذرد!!.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین