کد خبر: ۳۷۰۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام

آیت‌الله هاشمی: 2 انتخابات خوب در کشور برگزار شد+تصاویر

مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز خود که به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری را پیگیری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- در ابتدای جلسه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با توجه به ایام شروع به کار دو مجلس مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که به خوبی انجام شد، گفت: مجموعاً در کشور دو انتخابات خوب، همراه با آرامش قابل تحسین برگزار شد و خوشبختانه حوادث تلخ در جریان انتخابات نداشتیم و در نتایج انتخابات نیز آنچنان اعتراضی که تشنّج در کشور ایجاد کند، وجود نداشت.

به گزارش آفتاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مراسم خوب افتتاح دو مجلس تازه نفس مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: هر دو مراسم، متین و قابل تحسین برگزار شد که از این بابت خداوند را شاکریم. همچنین باید از حضور حماسی مردم در انتخابات و از زحمات و تلاش‌های مسؤولان و برگزارکنندگان خوب انتخابات تشکر و قدردانی کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ابراز نگرانی از شرایط بد و بحرانی کشورهای منطقه به دلیل توسعه و تشدید اقدامات تروریستی، گفت: در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که انتخاباتی در این حجم وسیع در آن وجود ندارد و به خاطر ویژگی‌های منطقه، برگزاری دو انتخابات موفق در جمهوری اسلامی ایران می‌تواند حاکی از صلابت و نشان دادن رشد و بالندگی نظام اسلامی باشد.

ایشان افزود: اگر رسانه‌های دنیا منصف باشند، اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران را نمونه خوبی از نظام دموکراتیک در دنیا معرفی می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عمل به اصل قرآنی «وامرهم شورا بینهم» را که دومین خصیصه انسان‌های عبادالرحمن است از تأکیدات دین مبین اسلام دانست و گفت: امیدواریم تلاش بیشتر مسؤولان، معطوف به حل مشکلات مردم، به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و در نهایت جلب رضایت خداوند قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به دلیل طولانی شدن مباحث در مورد بندهای باقی‌مانده، مقرر شد ادامه بررسی سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری کشور در جلسات آتی مجمع پیگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین