کد خبر: ۳۷۰۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶

سرقت دایی و خواهرزاده در روزهای زوج+ تصویر

دایی و خواهرزاده، روزهای زوج راهی خیابان‌ها می‌شدند و با دیدن کارگران افغانی آنها را سوار کرده و نقشه سرقت‌شان را اجرا می‌کردند. این دو متهم خودشان را مامور معرفی کرده و مدارک و وجه نقد مالباختگان را می‌گرفتند.
آفتاب‌‌نیوز :
20 اردیبهشت امسال، جوانی افغانی به کلانتری 131 رفت و از سرقت پول‌هایش توسط دو مامورنما خبر داد. او گفت: ساعت 10:30 روز حادثه از میدان اصلی شاه عبدالعظیم به مقصد ورامین‌، به عنوان مسافر سوار یک دستگاه 405 نقره‌ای رنگ دارای دو سرنشین شدم‌. در بین مسیر متوجه شدم که آنها به‌همراه خود بی سیم‌، دستبند و شوکر دارند. آنها خودشان را مأمورین مبارزه با موادمخدر معرفی کرده و به این بهانه شروع به بازرسی بدنی از من کرده و تمامی وجوه نقد و مدارک شناسایی‌ام را از من گرفتند. پس از طی مسافتی کوتاه از من خواستند تا از ماشین پیاده بشوم اما پیش از تحویل دادن مدارک و پول‌هایم‌، به سرعت از محل متواری شدند. در آن لحظه تنها موفق به برداشتن شماره پلاک خودرو آنها شدم.

مالک خودرو، سارق حرفه‌ای

با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از خودرو پژو 405 نقره‌ای رنگ متعلق به سارقین‌، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی مالک خودرو به‌ نام ناصر شدند. با شناسایی تصویر ناصر توسط شاکی پرونده‌، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرقت دایی و خواهرزاده در روزهای زوج+ تصویر

درنهایت 3 خرداد امسال کارآگاهان به محل سکونت ناصر در محدوده میدان تسلیحات رفته و در بررسی میدانی موفق به شناسایی خودرو پژو 405 نقره‌ای پارک شده در یکی از کوچه‌های فرعی شدند. با کشف خودروی مورد نظر، محل تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت و ناصر زمانی که به همراه جوان 25 ساله‌ای قصد سوار شدن به خودرواش را داشت، بازداشت شد. در بازرسی از خودروی متهم جوان یک دستبند و یک شوکر کشف شد.

با انتقال دو متهم به پایگاه نهم پلیس آگاهی و مواجه حضوری با شاکی پرونده ، هر دو متهم به ده‌ها فقره سرقت تحت پوشش مأمور از کارگران افاغنه اعتراف کردند‌. در ادامه تحقیقات و بررسی مشخصات هر دو متهم و بنا بر اظهارات آنها مشخص شد که آنها دارای نسبت فامیلی با یکدیگر بوده و دایی و خواهرزاده هستند‌.

سرقت ماموران قلابی

هر دو متهم در اظهاراتشان به دهها فقره سرقت تحت پوشش مأمور از کارگران افاغنه‌، در مناطق مختلف شهرری و همچنین شهر تهران اعتراف کردند. متهمین در خصوص شیوه و شگرد سرقت‌های خود عنوان کردند : ‌بیشتر اوقات با مراجعه به محل تجمع کارگران در میادین اصلی‌، ابتدا یک نفر را به عنوان کارگر سوار ماشین کرده با معرفی خود به‌عنوان مأمور موضوعات مختلف عمدتا درخصوص با اتباع افاغنه از جمله ورود غیرقانونی به کشور و یا توزیع موادمخدر را مطرح و به این بهانه شروع به بازرسی و بررسی اسناد و مدارک شناسایی افراد می‌کردیم. بعد از گرفتن وجوه نقد و مدارک شناسایی‌، افراد را از ماشین پیاده و در یک لحظه از محل متواری می‌شدیم. گاهی اوقات نیز کارگران افاغنه را به‌عنوان مسافر سوار می‌‌کردیم و به همان شیوه از آنها سرقت و از محل متواری می‌شدیم.

سرقت در روزهای زوج

سرقت دایی و خواهرزاده در روزهای زوج+ تصویربه گزارش آنا، با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و بررسی زمان‌های سرقت مشخص شد که تمامی سرقت‌های آنها در روزهای شنبه‌، دوشنبه یا چهارشنبه انجام شده است. در پیگیری نحوه انتخاب زمان سرقت‌، متهمین در اظهارات خود عنوان داشتند‌: پلاک خودرو ما زوج بود و به همین علت ما تنها روزهای زوج اقدام به سرقت می‌کردیم تا توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف یا جریمه نشویم.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف متهمین به دهها فقره سرقت تحت پوشش مأمور و شناسایی متهمین توسط تعدادی از شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم جهت شناسایی توسط شکات و مالباختگان‌، از سوی مقام قضایی صادر شده است. از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می‌شود جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری، خیابان آستانه مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین