کد خبر: ۳۷۰۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

داعش شکست رقه را در حلب جبران می‌کند

جبهه حومه شمالی حلب در شمال سوریه بار دیگر در پی حمله غیرمنتظره داعش به مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح سوری و تسلط بر چند روستا و شهرک اطراف در شهرک "مارع" در نزدیکی مرزهای ترکیه شعله‌ور شد.
آفتاب‌‌نیوز :
داعش توانست در این پیشروی مسیرهای امدادرسانی ارتباطی بین شهر أعزاز و شهرک المارع دومین مقر بزرگ باقی مانده گروه‌های مخالف در استان حلب را ببندد و در این حین سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داد که حدود 100 هزار غیرنظامی بین مرزهای ترکیه و مناطق درگیر بین گروه‌های شورشی و داعش در حومه شمالی حلب گیر افتاده‌اند.

دیده بان حقوق بشر نیز تعداد محاصره شدگان در نزدیکی مرزهای سوریه-ترکیه را 165 هزار نفر اعلام کرد.

به گفته مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه، داعش کنترل پنج روستا را که تحت سیطره گروه‌های مخالف بود، در دست گرفت و همین مساله به آن‌ها اجازه داد که مسیر امداد بین شهر أعزاز و مارع را قطع کنند.

به گفته یک مخالف سوری، اکنون شهر مارع به طور کامل محاصره شده است و اوضاع انسانی در این شهر با وجود 15 هزار غیرنظامی محاصره شده فاجعه‌بار است.

وی ادمه داد که این پیشروی داعشی‌ها را به شهر أعزاز نزدیک ساخته که در شش کیلومتری ترکیه است.

رامی عبدالرحمان به الشرق الاوسط گفت:‌ آمریکایی‌ها و کردها تبلیغات رسانه‌ای را زودتر از حمله نظامی علیه رقه آغاز کردند و این مساله منجر شد داعش فورا اقدام به تسلط بر مناطق در حومه حلب کرده و خسارتش در رقه را جبران کند.

وی تاکید کرد که داعش پایان آوریل بیش از 400 تروریست را به شمال حلب فرستاد و مساحت یک روستا از روستاهایی که اکنون در حومه حلب اشغال کرده موازی با دو برابر خسارتی است که در اطراف رقه دیده‌ است.

عبدالرحمان ادامه داد: شورشیان نمی‌توانند مانع از توقف پیشروی داعش شوند چون پوشش هوایی لازم برای آنها فراهم نشده و امکانات تسلیحاتی کافی را در اختیار ندارند. اگر حمایت هوایی ائتلاف از کردها در حومه شمالی رقه نبود آنها نمی‌توانستند یک متر هم در اطراف رقه پیشروی کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، وی فاش کرد که داعش اخیرا فرمانده نظامی خود را که جنگ کوبانی را از رقه هدایت می‌کرد، به منطقه فرستاده است. داعش با این پیشروی در حومه حلب کردها را به أعزاز می‌کشاند تا یک جبهه دیگر با آنها باز کند و از حملات بر رقه بکاهد.

خبرنگار المیادین نیز در این راستا گزارش داد که گرو‌ه‌های مسلح سوری در أعزاز حالت فوق‌العاده اعلام کرده در حالی که داعش به اطراف آن رسیده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
این کار ترکیه و اردوغان جنایتکار است که به خون کردها تشنه است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین