کد خبر: ۳۷۰۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵

عذرخواهی روزنامه گاردین به دلیل مصاحبه‌های جعلی خبرنگارش

روزنامه گاردین تخلف گزارشگر خود را در جعل کردن مصاحبه‌ها در مقالات و یادداشت‌های این روزنامه و ادعا درباره حضور در برخی برنامه‌های خبری را پذیرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
جوزف میتون، یکی از خبرنگاران آزادی بود که از سال 2006 برای روزنامه گاردین می‌نویسد، وی اکنون به جعل نقل قول‌ها در برخی گزارش‌های خود و مصاحبه‌های کامل با برخی که ادعا می‌کنند هرگز با وی مصاحبه‌ای نداشته‌اند متهم است.

روزنامه گاردین اکنون 13 مقاله میتون را از روی وب سایت خود حذف کرده و حذف مطالب غیرقابل اعتماد یا نادرست از سایر نوشته‌ها را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

در همین حال یک بازرس حقیقت‌یاب به صورت مستقل 64 مطلب ستون میتون را در دست بررسی دارد. میتون طی این سال‌ها مصاحبه با بیش از 50 تن را تقریبا یا کاملا جعل کرده است.

این در حالی است که میتون که در کالیفرنیا مستقر است این اتهام را رد می‌کند اما روزنامه گاردین امروز با انتشار عذرخواهی از خوانندگان خود به صورت رسمی تخلف گزارشگر خود را پذیرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز، سؤظن‌ها علیه میتون زمانی آغاز شد که افراد مختلف طی تماس با دفتر روزنامه مصاحبه خود با میتون را تکذیب می‌کردند. خبرنگار مذکور تاکنون نتوانسته شواهدی دال بر وجود این مصاحبه‌ها ارائه دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین