کد خبر: ۳۷۱۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

تداوم نقض آتش بس یمن از سوی عربستان

ائتلاف تحت رهبری عربستان و مزدوران سعودی، همچنان به نقض آتش بس در شماری از استان های یمن ادامه می دهند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا)، یک منبع نظامی گفت: جنگنده های متجاوز، روز شنبه تیپ «العمالقه» در شهر «حرف سفیان» را دو بار هدف حمله قرار دادند.

وی افزود: جنگنده های سعودی به طور گسترده بر فراز استان های الجوف، البیضا و شهر «منبه» و شهرهای غرب استان صعده به پرواز در آمدند و یک فروند هواپیمای شناسایی نیز در آسمان استان مارب به گشت زنی پرداخت.

از سوی دیگر مزدوران سعودی با خمپاره مزارع شهروندان شهر «حریب القرامیش» در استان مارب را گلوله باران کردند و مناطق مختلف شهر صرواح نیز با موشک و توپخانه هدف قرار گرفت.
این منبع گفت: در استان الجوف نیز مزدوران سعودی-آمریکایی با توپخانه شهر «المتون» را گلوله باران کردند.

این منبع افزود: در استان «تعز» نیروهای دشمن با سلاح های میان برد مواضع ارتش و کمیته های مردمی را در «الجحملیه» و «ثعبات» گلوله باران کردند.
مزدوران سعودی همچنین منطقه جبل الشبکه و جبل المدرب و منطقه القشویه را با سلاح های میان برد هدف قرار دادند و هواپیماهای متجاوز نیز در آسمان این استان ظاهر شدند.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن پس از به بن بست رسیدن گفت وگوهای دو هیأت ملی یمن و هیأت ریاض٬ هفته گذشته از آنها خواست با حضور در جلسات٬ گفت وگوهای بیشتری انجام دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین