کد خبر: ۳۷۱۰۸۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
وزیر ارشاد خبر داد

حج امسال منتفی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر منتفی شدن برگزاری مراسم حج امسال گفت: با توجه به تعمد دولت عربستان برای اینکه زائران ایرانی نتوانند به طور رسمی امسال حج تمتع را به جای آورند، لذا لازم بود ما نیز صریحاً اعلام موضع کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : علی جنتی در حاشیه همایش بزرگداشت فعالان اقامه نماز در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اینکه آیا حج امسال منتفی است یا خیر،اظهار کرد : قرار بود تا امروز صبر کنیم. اگر مقامات عربستان، نکاتی را که مورد توجه ما بود پاسخ دادند، دنبال کنیم، ولی با توجه به نوع برخورد در دو دور مذاکرات هیأت ایرانی با عربستان و ایجاد مانع و کارشکنی که ما در رفتار مقامات عربستان دیدیم، عملاً امکانپذیر نیست مراسم حج تمتع امسال برگزار شود.

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد : سازمان حج و زیارت فردا هم طی بیانیه‌ای مراتب این موضوع را اعلام می‌کند.

جنتی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه معاون وزیر خارجه عربستان ابراز داشته است که ایران در ماجرای حج امسال خیلی جدی نبوده است، تصریح کرد: وزیر خارجه عربستان بی‌خود می‌گوید اینها جوسازی‌های رسانه‌ای است و می‌خواهند کارشکنی‌های خودشان را بپوشانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد : به هر حال ما آنچه برایمان مهم بود و بر آن تأکید داشتیم بحث تأمین امنیت زائران است؛ با توجه به پیشینه‌ای که دولت عربستان دارد که در سال گذشته منجر به شهادت بسیاری از زائران ایرانی و سایر کشورهای اسلامی شد و در سال‌های قبل‌تر هم دستگیری‌های مختلفی به بهانه‌های واهی از حجاج ایرانی صورت می‌گرفت بنابراین ما هیچ وسیله‌ای برای حمایت کنسولی شهروندان‌مان در عربستان نداریم.

وی همچنین گفت :بحث رعایت و حفظ حرمت زائران ایرانی از دیگر مواردی است که بیشتر مورد تأکید ما بوده است که مقامات عربستان برای این هم پاسخی نداشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد : در زمینه‌های اجرایی هم عملاً 4 ماه زمان را از دست دادیم و امکان اینکه بتوانیم امکان اقامتی را برای زائران فراهم کنیم و زمان برای قراردادهایی که باید ببندیم نداریم.

جنتی در پایان خاطرنشان کرد: استنباط من این است که یک تعمدی از طرف دولت عربستان برای اینکه زائران ایرانی به طور رسمی نتوانند امسال حج تمتع را به جای آورند صورت گرفت، لذا لازم بود ما نیز صریحاً اعلام موضع کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
بعداز جمعه سیاه ، حج راجمع کردند تا جمع شدن سعود ، حج بی حج.
کاسبان مسافرت به عربستان نگران نباشند ، عزت ، کرامت ، ملت ترجیح دارد.

وقتی نیروها ی انتظامی و شهروندان عربستان از صدا وسیما خودشان تربیت و تبلیغ شده اند ، که ایران ستیزی وآزار ایرانی ثواب دارد.
قدم اول ، حل مشکلات عربستان ، ایران ، مذاکرات متفکران دینی ایران و عربستان ، وتوافق در کاهش شیعه ستیزی و وهاب ستیزی و تدبیر برای نزدیک کردن دیدگاه یکدیگر به هم و رواج برادر اندیشی در مناسک زیارت ، اماکن مقدس مسلمانان است.
خدا به اعمال همه ناظر ودانا است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
خدا رو شکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
خدا رو شکر
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
سپاس خدای را. اگر برای همیشه جمع بشه بهتره!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین