کد خبر: ۳۷۱۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
جواد هروی:

ترکیب هیات رئیسه حاکی از جو اعتدال در مجلس دهم است

یک نماینده مجلس نهم با بیان اینکه حضور افراد مختلف از جناح‌های متفاوت در ترکیب هیات رئیسه مجلس دهم نشان‌دهنده جو اعتدال در مجلس دهم است، گفت: اگر بتوانیم با این نگاه اعتدالی پیش رویم، مجلس متعادلی خواهیم داشت که از جبهه‌گیری‌ها در قبال مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بتواند با نگاهی اعتدال‌گرا عمل کند.
آفتاب‌‌نیوز : جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا در این باره اظهار کرد: آنچه امروز در مجلس اتفاق افتاد و افرادی به عنوان هیات رئیسه و ترکیب موقت مجلس دهم معرفی شدند، نشان‌دهنده نگاه کارشناسانه و درست نمایندگان در اولین روز کاری‌شان بود.

وی با بیان اینکه ترکیب هیات رئیسه موقت مجلس دهم ترکیبی جامع از قوای موجود در میان نمایندگان مجلس بود، تصریح کرد: این ترکیب برخوردار از گروه‌ها و نگرش‌ها و رویکردهای جناح‌های مختلف بود چرا که در ترکیب هیات رئیسه مجلس دهم شاهد حضور افرادی از جناح راست و چپ و حتی اهل سنت هستیم که نشان‌دهنده قوت کار است.

هروی با بیان اینکه آقای لاریجانی شخصیتی توانا است که حضورش در ریاست مجلس می‌تواند پرچم قوه مقننه را با قوت هرچه بیشتر در اهتزاز نگه دارد، خاطرنشان کرد: نواب رئیس مجلس، 2 نفر از افراد کارشناس مجلس هستند. آقایان پزشکیان و دهقان هر دو جزو خبرگان مجلس هستند و سالیان سال تبحر کاری در امر قانون‌گذاری داشتند، بنابراین می‌توانند دو بازوی توانا برای آقای لاریجانی باشند.

وی تاکید کرد: هیات رئیسه و ترکیب دبیران و ناظران مجلس نیز از نیروهای باتجربه و خبره مجلس، اکثراً از دوره‌های قبل انتخاب شدند که قوت کار را مضاعف می‌کند.

هروی گفت: ترکیبی که امروز به عنوان هیات رئیسه موقت اجلاسیه اول در مجلس دهم، مشخص شده ترکیب جامعی است که می‌تواند امید هرچه بیشتر در فضای قانون‌گذاری کشور ایجاد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین