کد خبر: ۳۷۱۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
دو رویداد مهم و تاثیرگذار بر روابط بانک‌های ایرانی و خارجی

راه ورود میتسوبیشی به ایران باز می‌شود؟

کنسرسیومی متشکل از چهار بانک اروپایی است که بنا است در ماه سپتامبر شکل بگیرد. این کنسرسیوم منابعی در حد یک ابربانک در اختیار خواهد داشت بنابر این می‌تواند فعالانه وارد همکاری با ایران شود و راه را برای ورود سایر موسسات عظیم مالی مثل اچ اس بی سی و میتسوبیشی به ایران باز کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مهرداد عمادی، تحلیل‌گر اقتصادی با بیان اینکه "دو رویداد مهم در آینده نزدیک بر روند بین‌بانکی تأثیر خواهد داشت"، گفته است: اول همان انتخابات ریاست جمهوری امریکاست که می‌تواند به خروج از شرایط نااطمینانی کمک کند و رویداد دیگر تشکیل کنسرسیومی متشکل از چهار بانک اروپایی است که بنا است در ماه سپتامبر شکل بگیرد. این کنسرسیوم منابعی در حد یک ابربانک در اختیار خواهد داشت بنابر این می‌تواند فعالانه وارد همکاری با ایران شود و راه را برای ورود سایر موسسات عظیم مالی مثل اچ اس بی سی و میتسوبیشی به ایران باز کند.

به گزارش آفتاب، این کارشناس اقتصادی افزوده است: جمع‌بندی نهایی این است که حدوداً بین شش تا ده ماه شاهد کندی و کم‌کاری از جانب بانک‌های بزرگ هستیم اما پس از آن در صورت پیشرفت توافق به همین منوال شاهد ورود تدریجی آنها به همکاری‌های جدی با ایران خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سئوال که "طرف ایرانی چگونه می‌تواند به این روند سرعت بخشد؟"، به خبرگزاری ایرنا گفته است: در مورد ایران مثل روسیه، ترکیه، یونان، امارات و برخی کشورهای دیگر میزان حساسیت‌ها به رفتار بانکی و مالی که ممکن است شبهه بدرفتاری یا پولشویی داشته باشد بسیار زیاد است. در خود غرب پرونده‌هایی مثل اسناد پاناما از گستردگی و ابعاد وسیع پولشویی در برخی از موسسات  مالی که بسیار مطمئن ارزیابی می شدند، پرده برداشته است. بنابر این طبیعی است اگر انتظار داشته باشیم این حساسیت‌ها در آینده حتی بیشتر شود. در همین راستا سرخط همه رفتارهای ما در سیستم بانکی لازم است شفافیت کامل باشد. یعنی اگر جایی مساله‌ای وجود دارد که ممکن است عدم شفافیت تلقی بشود، بهتر است که در آن پروژه‌ها با بانک‌های غربی وارد همکاری نشویم چون پیامدهای آن می‌تواند بسیار سنگین باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین