کد خبر: ۳۷۱۱۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴

درگذشت بازیگر سینما و تئاتر ایتالیا

«جورجیو آلبرتازی» یک از برزگترین بازیگران تاریخ سینما و تئاتر ایتالیا در سن 92 سالگی در گذشت.
آفتاب‌‌نیوز : «آلبرتازی» چهره مطرح سینما و تئاتر ایتالیا در زادگاهش در منطقه توسکانی ایتالیا از دنیا رفت و در گذشت او با واکنش مقامات بلندپایه ایتالیایی نیز همراه شد.

«متئورنزی » نخست وزیر ایتالیا با یاد کردن از« آلبرتازی » او را یک ایتالیایی بزرگ معرفی کرد که همزمان کلاسیک و پیشرو بود.

«سرجیو ماتارلا» رئیس جمهوری ایتالیا نیز درواکنش به درگذشت این چهره سینمایی عنوان کرد که یک از پیشروترین هنرمندان تئاتر و سینمای معاصر ایتالیا را از دست دادیم. تفسیر او از کلاسیک‌های بزرگ به عنوان نقطه عطف درتاریخ دنیا سرگرمی باقی خواهد ماند. اویک استاد و نقطه ارجاع برای نسل‌های بازیگران و کارگردانان بود.

«آلبرتازی » ابتدا کارخود را درسال 1949 با «لوچینو ویسکونتی» آغاز کرد و در ادامه با بزرگترین کارگردانان ایتالیایی چون «فرانکو زافیرلی» همکاری و در دهه 1960 در ایتالیا به شهرت رسید.

این بازیگر ایتالیایی به همکاری‌اش با «ویسکونتی » ادامه داد و راوی فیلم کلاسیک «شب های سفید» با بازی «‌مارچلو ماستریانی» نیز بود.

«آلبرتازی» استاد آثار شکسپیر بود و برای بازی در نقش‌هایی چون هملت، هنری چهارم و اوتلو در سراسر اروپا شناخته شده بود. او همچنین برای بازی درنقش «هادریانوس» امپراطور روم شناخته می‌شود، نقشی که بیش از هزار بار روی صحنه تئاتر برد.

وی علاوه بر کارنامه درخشان در عرصه تئاتر درطول فعالیت هنری خود در بیش از 40 فیلم سینمایی و همچنین چندین مینی سریال تلویزیونی ایتالیایی بازی کرد و در آمریکا نیز بیشتر برای بازی در فیلم «سال گذشته در مارین باد‌» به کارگردانی «آلن رنه » مطرح شد.

به گزارش ایسنا، فیلم «سندرم آنتونی» به کارگردانی «کلودیو روسی ماسیمی» آخرین نقش آفرینی «آلبرتازی» است که قرار است در ادامه سال میلادی اکران شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین